Adana Boşanma Avukatı

Adana Boşanma avukatı evlilik birliğinin bozulması durumunda eşlerin ya da eşlerden birinin evliliğe son vermek amacıyla açtığı boşanma davalarına bakan avukattır. Boşanma davalarının yasal hükümleri 4271 sayılı Türk medeni kanununun 161 ile 184. madeleri arasında belirtilmiştir.

Kanunen Boşanma Davası Sebepleri Nelerdir?

• Zina

Madde 161- Eşlerden biri zina ederse, diğer eş boşanma davası açabilir. Davaya hakkı olan eşin boşanma sebebini öğrenmesinden başlayarak altı ay ve her hâlde zina eyleminin üzerinden beş yıl geçmekle dava hakkı düşer.

• Hayata kast ve kötü muamele

Madde 162- Eşlerden her biri diğeri tarafından hayatına kastedilmesi veya kendisine pek kötü davranılması ya da ağır derecede onur kırıcı bir davranışta bulunulması sebebiyle boşanma davası açabilir.

• Suç işleme ve haysiyetsiz hayat sürdürme

Madde 163- Eşlerden biri küçük düşürücü bir suç işler veya haysiyetsiz bir hayat sürer ve bu sebeplerden ötürü onunla birlikte yaşaması diğer eşten beklenemezse, bu eş her zaman boşanma davası açabilir.

• Evi terk etme

Madde 164- Eşlerden biri, evlilik birliğinden doğan yükümlülüklerini yerine getirmemek maksadıyla diğerini terk ettiği veya haklı bir sebep olmadan ortak konuta dönmediği takdirde ayrılık, en az altı ay sürmüş ve bu durum devam etmekte ve istem üzerine hâkim veya noter tarafından yapılan ihtar sonuçsuz kalmış ise; terk edilen eş, boşanma davası açabilir.

• Akıl hastalığı

Madde 165- Eşlerden biri akıl hastası olup da bu yüzden ortak hayat diğer eş için çekilmez hâle gelirse, hastalığın geçmesine olanak bulunmadığı resmî sağlık kurulu raporuyla tespit edilmek koşuluyla bu eş boşanma davası açabilir.

Boşanma Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar ?

Adana Boşanma Avukatı evlilik akti içerisindeki eşlerden birinin veya ikisinin belli sebeplerle yollarını ayırmak istemesi sonucu evliliği sonlandırmak amacıyla açılan davalara bakan, Türk Medeni Kanunu mevzuatına hakim avukattır.

Boşanma avukatının baktığı davaları şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Anlaşmalı boşanma Davaları
  • Çekişmeli Boşanma Davaları
  • Nafaka Davaları
  • Velayet Davaları
  • Mal Paylaşımı Davaları
  • Tazminat Davaları

Anlaşmalı Boşanma Davası

Anlaşmalı boşanma davaları isminden de anlaşılacağı üzere boşanmakta olan çiftin aralarında anlaşarak mahkemeye başvuruda bulunduğu davalardır. Bu davalarda eşler; nafaka, velayet, mal paylaşımı gibi konularda kendi aralarında anlaşmaya vararak sözleşme imzalarlar.

Bu sebeple anlaşmalı boşanma davaları, boşanma davaları içerisindeki en kısa süren davalardır.

Çekişmeli Boşanma Davaları

Çekişmeli boşanma davaları tarafların nafaka, velayet, mal paylaşımı gibi konularda ya da boşanma talebi ile ilgili konularda anlaşmaya varamadığı zaman açılan davalardır.

Evlilik aktinin sona erdirilmesi ile ilgili taraflardan biri boşanmak istemiyor olabilmektedir. Ya da iki taraf da boşanmak istiyor olsa dahi evlilik içerisinde yaşanan bir takım problemler boşanma sürecinin de uzamasına sebep olabilir.

Şiddetli geçimsizlik, aldatma, eşlerden birinin diğerinin hayatına kasıtta bulunması, eşlerden birinin yüz kızartıcı suç işlemiş olması, evi terk etme durumu, akıl hastalığı vb. sebepler çekişmeli boşanma davasının oluşmasına sebebiyet vermektedir.

Çekişmeli boşanma davaları, tarafların anlaşması ve orta yolu bulmanın zorluğu sebebiyle uzun süren davalardır.

Velayet Davaları

Velayet davaları eşler ayrıldıktan sonra çocuk ya da çocukların velayetinin kimde kalacağı ile ilgili davalardır. Eşler evleri ayırdıktan sonra çocuk her iki ebeveyni ile görüşse de ikameti ve velayeti bir ebeveyninde olmalıdır.

Tarafların yaşantısı, evlilik içerisinde yerine getirdikleri ya da getirmedikleri sorumlulukları, psikolojik ve patolojik durumu, fiziksel sağlığının yerinde olması gibi pek çok faktör önem arz etmektedir.

Çocuk uzman bir pedagog eşliğinde ifade verir ve ailesiyle ilgili soruları cevaplar ve kiminle yaşamak istediğini söyler. Mahkeme çocuğun ifadesinin yanı sıra pek çok faktörü değerlendirmeye alarak çocuğun velayetinin kime verileceğine karar verir.

Velayet genellikle anneye verilse de bazı durumlarda babaya da verilmektedir.

Annenin de babanın da çocuk bakmaya uygun olmadığı gibi durumlarda (çocuğa karşı şiddet, istismar, çocuğun psikolojisini kötü etkileyecek yaşantı vs.) çocuk devlet korumasına alınabilir. Fakat bu çok uç sebeplerle mümkündür.

Nafaka Davaları

Boşanma davalarının önemli konularından biri de nafakadır. Nafaka maddi durumu daha iyi olan tarafın diğerine ödemesi gereken paradır. Nafakanın 4 çeşidi bulunmaktadır:

• İştirak Nafakası
  • Tedbir Nafakası
  • Yoksulluk Nafakası
  • Yardım Nafakası

Mal Paylaşımı Davaları

Evlilik, aynı zamanda kanunen bir sözleşmedir. Bu sebeple eşler, evlenirken bir sözleşmeye de tabii olmuş olurlar. Evlilik akti içerisindeyken kazanılan her türlü taşınır/taşınmaz mal da ortak olarak kazanılmış sayılır. Bu bağlamda eşlerin evlilik öncesinde edindikleri mal varlığı bölüşülemez.

Öte yandan tazminat, piyango, kişisel eşyalar, devletten alınan kişisel ödemeler (işgörmezlik maaşı gibi) paylaşılamaz.

Boşanma davalarının dayanağını oluşturan kanun mevzuat hakkında detaylı bilgilere, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.4721.pdf bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

Adana’da Boşanma Avukatı Hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir ?

Adana avukat olarak davanın anlaşmalı boşanma olabilmesi için, tarafların uzun süren dava süreciyle uğraşmadan ve çekişme yaşamadan boşanabilmesi için arabuluculuk hizmeti veririz.

Tarafların nafaka, velayet, mal paylaşımı gibi konularda ortak noktada buluşabilmesi için uğraşır ve anlaşabildiklerinde sözleşme hazırlarız.

Tarafların anlaşma sağlayamadığı durumda konuyu mahkemeye taşırız ve çekişmeli boşanma davası isteminde bulunuruz.

Dava sürecini başından sonuna kadar takip ederiz.

Adana Boşanma Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Adana en iyi boşanma avukatı olarak danışanlarımıza sağladığımız hizmetleri kabaca şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Danışanımızın öyküsünü dinler ve uygun boşanma davasını belirleriz.
  • Sürecin daha kısa ve sağlıklı sonuçlanabilmesi adına: nafaka, velayet ve mal paylaşımı gibi konularda taraflar arasında anlaşma sağlamak için arabuluculuk hizmeti veririz.
  • Dava dilekçesi ile birlikte aile mahkemesine müvekkilimiz adına başvuruda bulunuruz.
  • Müvekkilimizin mahkemede faydasına olacak bütün belge ve delilleri ek olarak mahkemeye sunarız.
  • Sürecin en başından sonuna kadar takibini gerçekleştirir ve müvekkilimizin haklarının ihlale uğramasına engel oluruz.

Adana Boşanma Avukatı Tavsiye

Boşanma avukatları müvekkilleri adına dava açma yetkisine sahiptirler. İki tür boşanma davası söz konusudur. Anlaşmalı boşanma davaları ve çekişmeli boşanma davaları. Anlaşmalı boşanma davalarında Adana boşanma avukatı, taraflar arasında boşanma sözleşmesi hazırlanmasında yardımcı olur.

Özellikle çekişmeli boşanma davalarında deneyimli ve uzman bir avukattan yardım almak yararlı olacaktır. Çünkü çekişmeli boşanma davalarında; çocukların velayeti, tazminat, nafaka, mal paylaşımı, takıların paylaşımı gibi zorlu konular ele alınmaktadır.

Dolayısıyla detaylar bu tür davalarda önemlidir. İnce detayların ele alınarak, kanun maddelerinden de yararlanılarak, çekişmeli boşanma davalarındaki önemli konular hızlı bir şekilde çözülebilir.

Tarafların göremediği ancak uzman ve kanunlara hakim Adana boşanma avukatının görebildiği detaylar, her iki tarafında sonuçtan memnun kalmasını sağlayabilir. Bu tür detayları da ancak alanında uzman ve detaylara hakim bir avukat görebilir.

İyi bir Adana boşanma avukatı öncelikle aşağıdaki boşanma gerekçelerinin oluşup oluşmadığını inceler:

• Eşler arasında aldatma olup olmadığı,
  • Eşlerden birisinin diğerinin hayatına kast edip etmediği,
  • Eşlerden birisinin haysiyetsiz yaşam sürüp sürmediği,
  • Eşlerden birisinin akli dengesinin yerinde olup olmadığı

Boşanma avukatı tüm bu nedenleri inceledikten sonra müvekkili adına dava dosyası hazırlar.

Adana En İyi Boşanma Avukatı

En iyi boşanma avukatından hizmet almak istiyorsanız, öncelikle avukatın girdiği ve kazandığı davaların sayısını bilmeniz gerekir. Alanında uzman ve tecrübeli olan Adana en iyi boşanma avukatı, birçok davaya girmiş, tecrübe kazanmış ve birçok davayı da müvekkillerinin haklarını koruyacak şekilde kazanmıştır.

Alanında uzman ve deneyimli Adana en iyi boşanma avukatı öncelikle aşağıdaki hazırlıkları gerçekleştirir:

• Müvekkili hakkında detaylı bilgi sahibi olur.
  • Davanın açılış nedenini detaylı bir şekilde öğrenir.
  • Kapsamlı bir dava dosyası hazırlar.
  • Dava dosyası için gereken belgeleri ve bilgileri eksiksiz bir şekilde hazırlar.
  • Karşı taraf ile anlaşma zemini olup olmadığını araştırır.
  • Mümkün olduğunca davanın kısa sürmesine uğraşır.

Adana en iyi boşanma avukatı, anlaşmalı boşanma davalarında taraflar için boşanma sözleşmesi hazırlar. Çiftler arasında arabuluculuk görevi görür.

Bazı durumlarda çekişmeli boşanma davalarında uzlaşma yoluna gidilebilir. Bu konu oldukça önemlidir. Çünkü birçok çift yıpratıcı bir sürecin içine girmek istemez. İyi bir boşanma avukatı, tarafların durumlarını ve isteklerini değerlendirerek ve deneyimini kullanarak, her iki taraf için de kabul edilebilir çözümleri ortaya çıkarır.

Adana Boşanma Avukatı Ücretleri

Boşanma davaları vekalet ücretleri, diğer davalarda olduğu gibi anlaşmaya bağlıdır. Her yıl Barolar Birliği tarafından avukat vekalet ücretleri taban sınırları belirlenmekte ve yayımlanmaktadır. Ancak vekalet ücretlerinin üst sınırında herhangi bir zorunluluk yoktur. Yani üst sınırı Adana boşanma avukatı belirleyebilir.

Avukatlık vekalet ücretleri, görülen davanın zorluğu ve süresine göre belirlenir. Net bir fiyat belirlenebilmesi için öncelikle avukatın davanın türünü incelemesi ve bu davaya ne kadar mesai harcayacağını hesaplaması gerekir.

Adana boşanma avukatı ücretleri, anlaşmalı boşanma davalarında farklı, çekişmeli boşanma davalarında farklı belirlenir. Çekişmeli boşanma davaları uzun sürdüğünden ve zorlu süreçleri barındırdığından biraz daha yüksek olabilir.

Adana boşanma avukatı ücretleri hakkında detaylı bilgi alabilmek için, vekalet verilecek avukatla yüz yüze görüşülmelidir.

Diğer davalarda olduğu gibi boşanma davalarında da %8 KDV ilavesi uygulanmaktadır. Boşanma avukatı KDV dahil ücretleri belirleyebileceği gibi vekalet ücretine ayrıca KDV ilavesi de yapabilir. Boşanma davası açmadan önce öncelikle uzman ve deneyimli bir avukattan vekalet ücreti bilgisi almanız yararlı olacaktır.

Boşanma avukatı ile boşanma davası nasıl açılır ?

Adana Boşanma Avukatı ile birlikte sözleşme hazırlanır ve aile mahkemesine dava istemiyle başvuruda bulunulur. Tecrübeli Adana boşanma avukatı tüm süreci takip eder ve müvekkilinin haklarının ihlal edilmemesi için vekilliğini yapar.

Boşanma davaları ne kadar sürer ?

Boşanma davalarının süresi, tarafların anlaşabilme durumuna bağlıdır. Anlaşmalı boşanma davaları, taraflar anlaşarak mahkemeye geldiklerinden çok kısa sürede sonuçlanmaktadır. Fakat çekişmeli boşanma davaları uzun bir sürece yayılabilir. Ortalama olarak boşanma davaları 1 yıl içerisinde sonuçlanmaktadır.

Boşanma avukatı ücretleri ne kadar ?

Ücret bilgisi için bizimle iletişime geçiniz.

Adana’da en iyi boşanma avukatını nasıl bulabilirim ?

Adana hukuk bürosu olarak müvekkillerimizin kanunen belirlenen haklarının ihlal edilmemesi için tüm süreci titiz bir şekilde takip ederiz. Detaylı bilgi için bize ulaşabilirsiniz.

Boşanma avukatı ne yapar ?

Adana boşanma avukatı, müvekkilin öyküsünü dinler ve her müvekkili için en uygun hukuki yolu seçerek süreçten tam verim almayı amaçlar.

Boşanma davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir ?

Boşanma davalarında yetkili mahkeme aile mahkemesidir.