Adana Sigorta Avukatı

Sigorta, kişilerin ve şirketlerin ilerde yaşanabilmesi muhtemel zararların telafisini mümkün kılabilmek adına sigorta şirketlerine düzenli ödeme yapmasıdır. Bu bağlamda sigorta, kişilere düzenli ödeme sağlaması karşılığında güvence hizmeti sağlar.

Adana sigorta avukatı ise, sigorta davaları konusunda tecrübe ve bilgi sahibi kişidir. Kişilerin sigorta ile ilgili karşılaşabilecekleri anlaşmazlıklarda Adana sigorta avukatı hukuki çözüm yolları sunar.

MADDE 1401- (1) Sigorta sözleşmesi, sigortacının bir prim karşılığında, kişinin para ile ölçülebilir bir menfaatini zarara uğratan tehlikenin, rizikonun, meydana gelmesi hâlinde bunu tazmin etmeyi ya da bir veya birkaç kişinin hayat süreleri sebebiyle ya da hayatlarında gerçekleşen bazı olaylar dolayısıyla bir para ödemeyi veya diğer edimlerde bulunmayı yükümlendiği sözleşmedir.

Sigorta avukatı nedir ve hangi davalara bakar?

Sigorta avukatı, sigorta hukuku alanında yetkinlik sahibi kişidir. Müvekkillerine sigorta hukuku danışmanlığı ve sigorta davalarıyla ilgili dava takip hizmeti sunar.

Sigorta avukatının baktığı davaları şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Hayat sigortası davaları
  • Trafik kazaları ile ilgili davalar
  • Malpraktis davaları
  • Mal sigortası davaları
  • Mesuliyet sigortası davaları
  • Yangın sigortası davaları
  • Can sigortası davaları
  • Mal sigortası davaları

Trafik Kazaları ile İlgili Davalar

2918 sayılı karayolları ve trafik kanununa göre trafiğe çıkan araçlara sigorta yaptırılması zorunlu kılınmıştır. Trafik kazası olması durumunda kişi sigorta şirketinden hasar beledi ve araç değer kaybı zararı gibi zararların tazmin edilmesini isteyebilir.

Bunun yanı sıra kişi kazada kusurlu olan taraftan; maddi tazminat, geçici ya da sürekli iş görmezlik tazminatı, destekten yoksun kalma tazminatı ve tedavi giderleri gibi zararlarının da tazminini mahkemeye açacağı tazminat davası ile talep edebilir.

Hayat Sigortası Davaları

Hayat sigortası, kişilerin hayattayken sigorta şirketiyle imzalanan bir sigorta senedi sonucunda ileride hayat sigortası yaptıran kişinin ölümü halinde yakınlarına ödenecek ödemeler için yapılan sigorta türüdür.

Sigorta senedinde yazan maddelerin muallak olması durumunda sigorta şirketi ile ölen kişinin yakınları arasında anlaşmazlık çıkabilmektedir. Bu gibi durumlarda sigorta davası açılarak mahkeme tarafından poliçe incelenir.

Poliçe ile ilgili muallakta kalınmaması adına sigorta senedinin sigorta hukuku avukatı ile birlikte hazırlanması tarafların faydasına olacaktır.

Adana’da sigorta avukatı hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl vermektedir ?

Adana sigorta avukatı, kişilerin sigorta ile ilgili yasal haklarını korur ve yaşanan anlaşmazlıklarda bu hakları korumak amacıyla ilgili mahkemeye dava isteminde bulunur.

Adana sigorta avukatı, yaşanan durumun sigorta kapsamına girip girmediğini teyit eder, sigorta şirketleri ile sigortalı arasındaki poliçeyi inceler ve tazminat davası isteminde bulunur.

Sigorta avukatı aynı zamanda sigorta şirketi ile sigortalı arasındaki sözleşmenin hukuka uygun şekilde düzenlenmesini yaparak ilerde oluşabilecek anlaşmazlıkların önüne geçer.

Konuyla ilgili kanun maddeleri şu şekildedir:

MADDE 1409- (1) Sigortacı, sözleşmede öngörülen rizikonun gerçekleşmesinden doğan zarardan veya bedelden sorumludur. (2) Sözleşmede öngörülen rizikolardan herhangi birinin veya bazılarının sigorta teminatı dışında kaldığını ispat yükü sigortacıya aittir.

MADDE 1 – (1) Bu Kanunun amacı, ülkemiz sigortacılığının geliştirilmesini sağlamak, sigorta sözleşmesinde yer alan kişilerin hak ve menfaatlerini korumak ve sigortacılık sektörünün güvenli ve istikrarlı bir ortamda etkin bir şekilde çalışmasını temin etmek üzere bu Kanuna tâbi kişi ve kuruluşların, faaliyete başlama, teşkilât, yönetim, çalışma esas ve usûlleri ile faaliyetlerinin sona ermesi ve denetlenmesine ilişkin hususlar ve sigorta sözleşmesinden doğan uyuşmazlıkların çözümlenmesine yönelik olarak sigorta tahkim sistemi ile ilgili usûl ve esasları düzenlemektir. (2) Türkiye’de faaliyet gösteren sigorta şirketleri, reasürans şirketleri, Türkiye Sigorta, Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliği, aracılar, aktüerler ile sigorta eksperleri bu Kanun hükümlerine tâbidir.

Sigorta davalarının dayanağı olan sigortacılık kanunu hakkında, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.5684.pdf daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Adana avukatı ile iş davası nasıl açılır?

Adana sigorta avukatı olarak sigorta şirketlerine ve sigortalılara, sigorta hukuku danışmanlığı hizmeti ve dava takibi hizmeti sağlıyoruz. Çalışmalarımızda güncel mevzuatı takip ederek müvekkilimizin yaşayabileceği olası bir hak ihlalinin önüne geçiyoruz.

Sigortalının sigorta şirketi ile imzalamış olduğu belge ve evrakların kontrolünü yaparak nelerin sigorta tazmini kapsamına girip girmediğini teyit ederiz.

Müvekkilimiz ile birlikte hazırlamış olduğumuz dava dilekçesini, mahkemeye sunulacak sigorta sözleşmesi belgesi ve poliçe belgesi ile birlikte asliye ticaret mahkemesine teslim ederek dava sürecini başlatırız.

Davada müvekkilimizin vekilliğini yaparak en başından dava sonuçlanana dek takip hizmeti veririz.

Sigorta davaları ne kadar sürer?

Sigorta davaları geniş bir hukuk alanine sirayet etmektedir. Bu alanın içine iş hukuku, tazminat hukuku, eşya hukuku vb. gibi pek çok farklı alan ve mevzuat dahil olur. Bu sebeple sigorta davaları için genel bir süre biçmek doğru olmayacaktır.

Adana sigorta avukatı olarak verdiğimiz hizmetler

Adana en iyi sigorta avukatı olarak verdiğimiz hizmetleri şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Sigorta hukuku danışmanlık hizmeti
  • Sigorta şirketleri ile sigortalı arasındaki sözleşmenin hazırlanması işlemi
  • Tazminat davaları için dilekçe hazırlanması ve başvuru işlemi
  • Müvekkilimiz adına harç yatırma işlemi
  • Prim tehsili
  • Sigorta alacağı için icra yoluna başvurma işlemi
  • İzin, başvuru ve bildirim işlemi hizmetleri
  • Sigorta rücu davaları
  • Hayat sigortası ile ilgili tazminat davası
  • Mal sigortası ile ilgili tazminat davası
  • Trafik kazası sigortası ile ilgili tazminat davası
  • Kazalardan doğan zararların tespiti
  • Sigorta şirketi ile sigortalı arasında arabuluculuk hizmeti
  • Sigorta sözleşmelerinin feshi ya da değişimi ile ilgili davalar
  • Poliçeden cayma hakkının ihlali ile ilgili davalar
  • Sigorta hukuku kapsamındaki her türlü dava için dava takibi hizmeti

Sigorta avukatı ücretleri ne kadar?

Ücret ile ilgili bilgi almak için bizimle iletişime geçiniz.

Adana’da en iyi sigorta avukatını nasıl bulabilirim?

Adana hukuk bürosu olarak alanında yetkin ve başarılı avukat meslektaşlarımız ile birlikte en güncel mevzuat bilgisini takip ederek hizmet vermekteyiz.

Sigorta avukatı ne yapar?

Adana Sigorta avukatı sigortalı kişilerin ve sigorta şirketlerinin anayasal haklarını gözetir ve gerekli durumlarda dava açarak bu hakların temin edilmesine aracılık eder.

Sigorta davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Sigorta davalarında görevli mahkeme Asliye Ticaret Mahkemesidir.