Adana Dolandırıcılık Suçu Davası Avukatı

5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 158. Maddesi gereğince dolandırıcılık suçu tanımlanmış ve bu suça verilecek olan cezalar detaylandırılmıştır. Adana dolandırıcılık suçu davası avukatı ise ilgili kanuna göre müvekkillerini savunur.

Dolandırıcılık Suçu Davası Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Türk Ceza Kanunu mevzuatında uzman olan ve ceza davalarında deneyimli olan kişiye, Adana en iyi dolandırıcılık suçu davası avukatı adı verilir.

Adana avukat, uzmanlığı ve deneyimi gereği aşağıda açıklanan dolandırıcılık suçu davalarıyla ilgilenir.

Nitelikli Dolandırıcılık

Dolandırıcılık suçunun nitelikli hale gelmesi için, Türk Ceza Kanunu Madde 158’de belirtilen koşulları içermesi gerekir. Bu koşullar, aşağıda sıralanmıştır:

• Din istismarı yapılması,
  • Kişi ya da kişilerin içinde bulundukları zor durumdan istifade edilmesi,
  • Kişi ya da kişilerin algı zayıflığından yararlanılması,
  • Dolandırıcılık için kamu kurum ve kuruluşlarının araç olarak kullanılması,
  • Basın yayın kuruluşların sağladığı kolaylıklardan yararlanılması,
  • Ticari faaliyet sırasında suçun işlenmesi,
  • Serbest meslek sahiplerinin mesleklerine duydukları güveni kötüye kullanarak suçun işlenmesi,
  • Sigorta poliçelerinden kaynaklanan bedeli almak amacıyla suçun işlenmesi.

Ceza davalarına konu olan ve ilgili mevzuatta da yer alan nitelikli dolandırıcılık suçu, aşağıdaki türlere ayrılır ve değerlendirilir.

Dinin İstismar Edilmesiyle İşlenen Suçlar

Dünya genelinde en çok istismar edilen olgu dindir. Din, insanların doğrudan duygularına hitap eder. Dini duyguları kullanarak, insanlardan para toplama, onları suç işlemeye teşvik etme ve suça azmettirme gibi suçlarla ilgili ceza kanunumuzda ciddi yaptırımlar bulunmaktadır.

Türk Ceza kanunu 158/1-a maddesinde dinin istismar edilmesi suçu tanımlanmış ve bu suça verilecek olan cezalar detaylı bir şekilde anlatılmıştır.

Kişinin İçinde Bulunduğu Zor Durumdan Yararlanarak İşlenen Suçlar

Zor durumda bulunan kişilere suç işletilmesi, TCK 158/1-b maddesinde tanımlanmış ve bu suça verilecek olan cezalarda belirlenmiştir. Mesela kişinin ailesinde hasta olan ve bakıma muhtaç olan kişi ya da kişiler vardır. Bu kişilerin bakım masraflarını karşılamakta zorlanan kişiye bakım masraflarının karşılanması karşılığında suç işletilmesi, kişinin içinde bulunduğu zor durumdan yararlanarak işlenen suçlar kapsamına girer.

Kişi Ya da Kişilerin Algılama Zayıflığından Yararlanılarak İşlenen Suçlar

TCK 158/1-c maddesinde; kişinin mağdur olması ve psikolojisinin zayıflaması, sarhoş olması, akli melekelerinin zayıflaması, ciddi bir hastalığa sahip olması ya da ciddi bir kaza sonrasında akli yeteneklerinin zayıflamasını fırsat bilip, kişi ya da kişilere suç işletilmesi ya da bu durumda olan kişilerin dolandırılması, bu suç kapsamında değerlendirilir.

Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Araç Olarak Kullanılması Suretiyle İşlenen Suçlar

TCK 158/1-d maddesine göre bu suç unsuru; meslek ve oda kuruluşları, barolar, sendikalar gibi kamu kurumlarının suça alet edilmesi ya da bu kuruluşlar aracılığıyla suç işlenmesi olarak tanımlanır.

Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Zararına Olacak Şekilde İşlenen Suçlar

Nitelikli dolandırıcılık suçunun kamu kurum ve kuruluşlarına yönelik olarak işlenmesi ve suç neticesinde kamu kurum ve kuruluşlarının zarara uğratılması olarak tanımlanır. TCK 158/1-f maddesinde bu suç unsuru ve bu suça verilecek olan ceza, detaylı bir şekilde tanımlanmıştır.

Bilişim Sistemlerinin Kullanılması Yoluyla İşlenen Nitelikli Dolandırıcılık Suçu

TCK 158/1-f maddesinde; bilgisayar, internet ve bazı yazılımların kullanılması suretiyle suçun işlenmesi detaylı olarak tanımlanmış ve bu suça verilecek olan cezalar belirtilmiştir.

Banka veya Kredi Kurumunun Araç Olarak Kullanılması Suretiyle İşlenen Suçlar

Nitelikli dolandırıcılık faaliyetinin banka ve finans kuruluşlarının araç olarak kullanılması suretiyle işlenmesi suçudur. TCK 158/1-f maddesinde bu suçla ilgili detaylı bilgiler mevcuttur.

Basın ve Yayın Araçlarının Sağladığı Kolaylıklardan Yararlanılarak İşlenen Suçlar

Televizyon, radyo, internet vb. basın ve yayın araçları kullanılarak işlenen nitelikli suçlardır. TCK 158/1-g maddesinde; yazılı, görsel, işitsel ve elektronik her türlü kitle iletişim aracı, basın yayın aracı olarak tanımlanır.

Tacir ya da Şirket Yöneticisi Olan veya Şirket Adına Hareket Eden Kişilerin veya Kooperatif Yöneticilerinin Gerçekleştirdiği Dolandırıcılık Suçları

Kooperatif ve şirket yöneticilerinin nitelikli dolandırıcılık suçunu işlemesidir. TCK 158/1-h maddesinde bu suçun kapsamı ve suça verilecek olan cezalar detaylı bir şekilde tanımlanmıştır. Şirket yöneticilerinin başlarında bulunduğu şirketin avantajlarını kullanarak, insanları dolandırmasıdır. Kanun maddesine göre de üst düzeyde bulunan yöneticilerin bulundukları konumun kolaylığından ve avantajından yararlanarak bu suçu işledikleri belirtilmektedir.

Serbest Meslek Sahibi Kişilerin İşlediği Dolandırıcılık Suçları

Meslek erbabı olan kişilerin, mesleklerinin verdiği güveni kötüye kullanarak işlediği suçlardır. Nitelikli dolandırıcılık suçu kapsamına girer. TCK 158/1-i maddesinde bu suç unsuru detaylı olarak anlatılmıştır.

Kredi Açılmasını Sağlamak Amacıyla İşlenen Dolandırıcılık Suçları

Finans, kredi veren ve banka gibi kuruluşlardan kredi almak amacıyla yalan beyanda bulunulması durumudur. TCK 158/1-j maddesine göre bu suç da nitelikli dolandırıcılık suçu olarak tanımlanır. Mesela finans kuruluşlarından yüklü miktarda kredi alabilmek amacıyla kişi ya da kişilerin sahte evrak düzenlemeleri, suça örnek olarak verilebilir.

Sigorta Bedelini Almak Amacıyla Yapılan Dolandırıcılık Suçları

Sigorta poliçelerinde yer alan tazminat ödeme şartları yerine gelmemiş olsa bile, gelmiş gibi gösterme suçudur. Mesela kişinin sigortadan tazminat alabilmek amacıyla evini yakması ya da arabasını uçurumdan aşağı atması gibi suçlar, bu kapsamda değerlendirilir. TCK 158/1-k maddesine göre bu suç da nitelikli dolandırıcılık olarak değerlendirilir.

Kamu Görevlisi, Banka, Sigorta Kurumları Ya da Kredi Kuruluşları ile İrtibatı Olduğunu Söylemek Suretiyle Yapılan Dolandırıcılık Suçları

Kişilerin kendilerini kamu görevlisi, sigorta yetkilisi ya da kredi kuruluşlarında çalışan yetkili olarak gösterip, dolandırma faaliyetinde bulunmaları suçudur. Bu suçla ilgili TCK madde 158/1-l maddesinde detaylı bilgiler bulunmaktadır.

Ayrıca örnek Yargıtay kararında:

…Sanığın şikayetçiyi telefon ile arayarak kendisini polis memuru olarak tanıttığı ve telefonu “savcı bey” diyerek birisine verdiği, arkadan telsiz seslerinin geldiği, şikayetçiye “sizin telefon numarasına 28-29 tane telefon açılmış sizi dolandırıyorlar, bu hatları kullanan şahısları yakalamamız için size vereceğim hesap numaralarına para yatırın, parayı çekerken şahısları yakalayacağız” dediği, şikayetçinin de 15.925 TL ve 15.800 TL’yi sanığın adına olan hesap numarasına yatırdığı, paranın sanık tarafından çekildiği iddia olunan olayda; kişinin kendisini kamu görevlisi veya banka, sigorta ya da kredi kurumu çalışanı olarak tanıtması veya bu kurum ve kuruluşlarla ilişkili olduğunu söylemesi suretiyle” dolandırıcılık suçunun, 02.12.2016 tarihli Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 6763 sayılı Kanunun 14. maddesi ile TCK’nın 158. maddesine “l” bendi olarak eklenmiş olması, 5235 sayılı Kanunun 11. maddesi gereğince bu maddede yazılı suçlarla ilgili davaya bakma görevinin asliye ceza mahkemesine ait olmayıp üst dereceli ağır ceza mahkemesine ait ve bu düzenlemenin sanık lehine olması karşısında, görevsizlik kararı verilmesi gerekir.” (Y23CD-K:2016/11250).”

İfadeleri yer alır.

Nitelikli dolandırıcılık suçu ile ilgili diğer unsurlar, aşağıda sıralanmıştır:

• Kamu görevlileriyle ilişkisi olduğunu söyleyip nitelikli dolandırıcılık yapanlar (TCK 158/2),
  • Hukuki ilişkiye dayanan alacağı tahsil etmek istediğini söyleyenler (TCK madde 159).

Yukarıda detaylı bir şekilde açıkladığımız, nitelikli dolandırıcılık suçunun cezası, Türk Ceza Kanunu ilgili maddelerine göre 3 yıldan 10 yıla kadar hapis cezasıdır. Ayrıca 5 bin güne kadar idari para cezaları da verilebilmektedir.

Basit Dolandırıcılık Suçu

Bu suç tipi TCK madde 157’de detaylı bir şekilde tanımlanmıştır. İlgili kanun maddesinde bu suça verilecek olan ceza 1 yıldan 5 yıla kadar hapis cezasıdır. Ayrıca 5 bin güne kadar adli para cezası verilmesi de söz konusudur.

Dolandırıcılık suçu ile ilgili mevzuat bilgilerine, https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.5237.pdf

Bağlantısından ulaşabilirsiniz.

Adana’da Dolandırıcılık Suçu Avukatı Hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Eğer adınıza basit ya da nitelikli dolandırıcılık suçundan dava açılmışsa ve masum olduğunuza inanıyorsanız, Adana hukuk bürosu olarak masumiyetini kanıtlamak adına tüm bilgi ve tecrübemizle yanınızdayız.

Dolandırıcılık suçundan mağdur olan kişi ya da kişilerin de vekilliğini üstleniyoruz.

Dolandırıcılık Suçu Davası Avukatı ile Dolandırıcılık Suçu Davası Nasıl Açılır?

Suç işlendiğinde ve tespit edildiğinde ya da şikayete konu olduğunda, savcılık makamı tarafından iddianame oluşturulur ve ilgili mahkemeye gönderilir. Mahkeme ise dava açılıp açılmayacağına karar verir.

Adana Dolandırıcılık suçu davası avukatı, dava açma yetkisine sahip değildir.

Dolandırıcılık Suçu Davası Ne Kadar Sürer?

Adana dolandırıcılık suçu davası avukatı ile dava süreci biraz daha kısalabilir. Ancak dava süreleri ortalama olarak 300-390 gün kadardır. Bu süre bazı nedenlerden dolayı uzayabilir.

Adana Dolandırıcılık Suçu Davası Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Adana dolandırıcılık suçu davası avukatı olarak aşağıdaki hizmetleri müvekkillerimize sağlıyoruz:

• Delilleri ve bilirkişi raporlarını inceleyerek, müvekkillerimizin savunmasını gerçekleştiriyoruz.
  • Müvekkillerimizi dava süresince savunuyoruz.
  • İlk derece mahkemelerinin kararlarına itiraz ederek, müvekkilimiz adına temyiz sürecinin başlamasını sağlıyoruz.

Adana adliyesi ve diğer adliyelerde sizlere hizmet vermeye devam ediyoruz.

Dolandırıcılık suçu davası avukatı ücretleri ne kadar?

Avukat ücretleri ve diğer detaylar için bizleri hemen arayın.

Adana’da en iyi dolandırıcılık suçu davası avukatını nasıl bulabilirim?

Adana ilindeki en tecrübeli ve uzman dolandırıcılık suçu davası avukatından hizmet almak için bizleri hemen arayın.

Dolandırıcılık suçu davası avukatı ne yapar?

Türk Ceza Kanununa göre müvekkillerini savunur ve müvekkillerinin masumiyetini kanıtlamaya çalışır.

Dolandırıcılık suçu davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Sulh ceza mahkemeleri, ceza mahkemeleri ve asliye ceza mahkemeleri görevli ve yetkilidir.