Adana Temyiz Avukatı

Temyiz kelime anlamı olarak iyiyi kötüden ayırabilme, ayırma, seçme anlamına gelmektedir. Hukuk literatüründe ise mahkeme kararının usül ve kanun yönünden incelenmesi demektir.

Adana Temyiz avukatı, müvekkilinin birinci derece mahkemesinden almış olduğu cezayı önce İstinaf Mahkemesine başvurarak ikinci aşamaya, daha sonra yargıtaya temyiz talebinde bulunarak üçüncü aşamaya taşır. Böylece verilen karar, pek çok hukukçu tarafından incelenmiş olur.

Temyiz ile ilgili süreçler ve haklar 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu 361-373. Maddelerinde belirlenmiştir.

Temyiz aşamasının bazı şartları bulunmaktadır. Örneğin 5 yılın altında verilen cezalar için temyiz talebinde bulunulamaz. Fakat istinaf mahkemesi, birinci derece mahkemesinin verdiği cezadan daha yüksek ceza vermişse 5 yıl şartı aranmayarak temyiz başvurusu yapılabilir.

MADDE 361- (1) Bölge adliye mahkemesi hukuk dairelerinden verilen temyizi kabil nihai kararlar ile hakem kararlarının iptali talebi üzerine verilen kararlara karşı tebliğ tarihinden itibaren iki hafta içinde temyiz yoluna başvurulabilir.(46) (2) Davada haklı çıkmış olan taraf da hukuki yararı bulunmak şartıyla temyiz yoluna başvurabilir.

Adana Temyiz Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Adana temyiz avukatı, müvekkiline istinaf ve temyiz süreçlerinde yardımcı olan kişidir.

Adana temyiz avukatının bakmakta olduğu davaları şu şekilde sıralamak mümkündür:

Tazminat Davaları

Tazminat davaları pek çok hukuk alanı ve mevzuatıyla ilişkilidir. Karayolları trafik kanunu, İş kanunu ve Medeni kanun bunlara örnek verilebilir.

Kişiler bir zarara uğradıklarında zarara uğramasına sebep olan haksız fiili eyleyen kişiye tazminat davası açabilirler. Eğer dava sonucunda mağdur olan taraf ilk derece mahkemesinin kararının yeterli olmadığını düşünürse kararın denetlenmesi için istinaf ve temyiz yoluna başvurur.

Aynı şekilde ceza alan taraf da olayda kusurlu olmadığını düşünürse istinaf ve temyiz yoluna başvurarak kararın denetlenmesini talep edebilir.

• Maddi Tazminat Davaları
  • Manevi Tazminat Davaları

Ceza Davaları

Ceza hukukuna göre yargılanan kişi de aldığı cezanın hukuka uygun olmadığı veya fazla ceza verildiği iddiasıyla temyiz talebinde bulunabilir. Öte yandan ceza davalarında mağdur olan taraf da verilen cezanın yetersiz olduğu iddiasıyla temyiz sürecini başlatabilir.

Temyiz sürecine başvurulabilecek bazı ceza davaları şunlardır:

• Silahlı örgüt kurma
  • CB hakaret
  • Türk devletini ve devletin organlarını aşağılama
  • Kanunlara muhalefet
  • Suçu ve suçluyu övme
  • Halkı kin ve düşmanlığa sevk etme
  • Hakaret suçu

Bunların yanı sıra hukuk muhakemeleri kanunu madde 428’e göre, temyiz talebinde bulunulmasına müsaade edilmeyen cezalar da bulunmaktadır. İlgili kanun maddesi şu şekildedir:

HMK Madde 428 –

Bölge adliye mahkemelerinin aşağıdaki kararları hakkında temyiz yoluna gidilemez:

1. Miktar veya değeri beşmilyar lirayı geçmeyen davalara ilişkin kararlar,
  2. 8 inci maddede gösterilen davalar ile (Kat Mülkiyeti Kanunundan doğup gayrimenkulün aynına ilişkin olan davalar hariç) özel

kanunlarda sulh hukuk mahkemesinin görevine girdiği belirtilen davalarla ilgili kararlar.

Temyiz davalarının dayanağı olan hukuk muhakemeleri  kanunu hakkında,

https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6100.pdf daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Adana’da Temyiz Avukatı Hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Adana avukat olarak müvekkilimizin en baştan sürecini takip ederiz. Birinci derece mahkemelerinin vermis olduğu kararı İstinaf mahkemesine, İstinaf mahkemelerinin vermis olduğu kararı da kararın tebliğini takip eden 2 hafta içerisinde temyiz istemiyle yargıtaya taşırız.

Müvekkilimiz ile birlikte mevzuata uygun bir şekilde temyiz dilekçesi hazırlarız.

Hukuk Muhakemeleri Kanunu Madde 364’e göre temyiz dilekçesinde bulunması gereken bilgiler ve hususlar şunlardır:

HMK MADDE 364- (1) Temyiz, dilekçe ile yapılır ve dilekçeye, karşı tarafın sayısı kadar örnek eklenir. (2) Temyiz dilekçesinde aşağıdaki hususlar bulunur: a) Temyiz eden ile karşı tarafın davadaki sıfatları, adı, soyadı, Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası ve adresleri. b) Bunların varsa kanuni temsilci ve vekillerinin adı, soyadı ve adresleri. c) Temyiz edilen kararın hangi bölge adliye mahkemesi hukuk dairesinden verilmiş olduğu, tarihi ve sayısı. ç) Yargıtayın bozma kararı üzerine, bozmaya uygun olarak ilk derece mahkemesince verilen yeni kararın veya direnme kararına karşı temyizde direnme kararının, hangi mahkemeye ait olduğu, tarihi ve sayısı. d) İlamın temyiz edene tebliğ edildiği tarih. e) Kararın özeti. f) Temyiz sebepleri ve gerekçesi. g) Duruşma istenmesi hâlinde bu istek. ğ) Temyiz edenin veya varsa kanuni temsilci yahut vekilinin imzası. (3) Temyiz dilekçesinin, temyiz edenin kimliği ve imzasıyla temyiz olunan kararı yeteri kadar belli edecek kayıtları taşıması hâlinde, diğer şartlar bulunmasa bile reddolunmayıp temyiz incelemesi yapılır.

Müvekkilimizin herhangi bir aşamada haklarının ihlal edilmesine ya da fazla ceza almasına engel oluruz.

Müvekkilimize ihtiyacı olan her türlü hukuk alanıyla ilgili danışmanlık hizmeti sağlayarak onu bilgilendirir ve yönlendiririz.

Adana Temyiz Avukatı ile Temyiz Başvurusu Nasıl Yapılır?

Adana temyiz avukatı müvekkilini süreçle ilgili bilgilendirir ve belirlenen yasal süre içerisinde temyiz dilekçesi ile birlikte başvuruyu gerçekleştirir.

Temyiz başvurusu ikinci derece mahkemesinin vermis olduğu kararı takip eden 2 hafta içerisinde yapılmalıdır.

Madde 427 – (Yeniden Düzenleme: 26/9/2004 – 5236/16 md.) (2) Bölge adliye mahkemesi hukuk dairelerinden verilen temyizi kabil nihaî kararlar ile hakem kararlarına karşı tebliğ tarihinden itibaren onbeş gün içinde temyiz yoluna başvurulabilir; bu süre, 8.1.1943 tarihli ve 4353 sayılı Kanuna tâbi kamu kurumları hakkında otuz gündür.

Yasal süre içerisinde talepte bulunmuş olmak son derece önemlidir. Çünkü bu süre içinde yargıtaya gidilmediğinde, istinaf mahkemesinin vermis olduğu son karar geçerli olur.

Bazı durumlarda cezanın muhatabı olan kişi bu süreç içerisinde tutuklu yargılanıyor olabilmektedir. Bu sebeple kanun kişinin eşine, avukatına, yasal temsilcisine temyiz talebinde bulunabilme hakkı tanır.

Aynı zamanda mağdur olan taraf ve yakınları da temyiz isteminde bulunabilir.

Temyize giden karar yargıtay tarafından onanabilir, bozulabilir ve düzeltilerek onanabilir. Bu hususta temyiz süreci istinaf mahkemelerinin sürecine benzemektedir. Temyiz sürecinin işleyişiyle ilgili kanun maddesi şu şekildedir:

(1) Yargıtayca 302 nci maddenin birinci fıkrası veya 303 üncü madde uyarınca verilen kararlara ilişkin dosya ilk derece mahkemesine, kararın bir örneği ise bölge adliye mahkemesine gönderilmek üzere Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığına verilir.

(2) Yargıtay, dosyayı 303 üncü maddede belirtilenlerin dışında kalan hâllerde yeniden incelenmek ve hüküm verilmek üzere hükmü bozulan bölge adliye mahkemesine veya diğer bir bölge adliye mahkemesine gönderir. (Ek cümleler:20/2/2019-7165/8 md.) Ancak bozma kararı,

1. a) İstinaf başvurusunun esastan reddi kararına ilişkin ise dosya, gereği için kararı veren ilk derece mahkemesine,
  2. b) Hukuka aykırılığın düzeltilerek istinaf başvurusunun esastan reddi kararına ilişkin ise dosya, gereği için kararı veren ilk derece mahkemesine ya da bozma kararının içeriği doğrultusunda Yargıtayca uygun görülmesi halinde bölge adliye mahkemesine, gönderilir. Dosyanın ilk derece mahkemesine gönderildiği hallerde, kararın bir örneği de bölge adliye mahkemesine gönderilir.

(3) Hüküm, mahkemenin hukuka aykırı olarak kendisini görevli veya yetkili görmesinden dolayı bozulmuşsa, Yargıtay aynı zamanda dosyayı görevli veya yetkili mahkemeye gönderir.

(4) İlk derece mahkemesi tarafından doğrudan temyiz yolu açık bulunan hükümlerle ilgili olarak verilen karara ilişkin dosya, hükmü veren ilk derece mahkemesine gönderilmek üzere Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığına verilir.

Temyiz Davaları Ne Kadar Sürer?

Yargıtayın temyiz sürecinde yaptığı inceleme süresi ortalama 350 gündür.

Adana Temyiz Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Adana en iyi temyiz avukatı olarak verdiğimiz hizmetleri şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Sürecin başından beri takipçisi olduğumuz davanın İstinaf sürecinin sonlanmasından sonraki 15 gün içerisinde temyiz sürecini başlatırız.
  • Müvekkilimiz tutukluluk halinde olsun ya da olmasın dava dilekçesini hukuka uygun bir şekilde hazırlar ve yargıtaya sunarız.
  • Müvekkilimiz adına süreci takip ederiz.
  • Tutukluluk halinde olan müvekkilimizin duruşmaya katılabilmesi için gerekli izinleri alırız.

Temyiz avukatı ücretleri ne kadar?

Ücret bilgisi için bizimle iletişime geçiniz.

Adana’da en iyi Temyiz avukatını nasıl bulabilirim?

Adana Hukuk Bürosu olarak yüzlerce temyiz süreci tecrübesi bulunan başarılı meslektaşlarımızla birlikte hizmet vermekteyiz.

Temyiz avukatı ne yapar?

Adana temyiz avukatı müvekkilinin adına istinaf ve temyiz süreçlerini başlatır. Müvekkilinin tutukluluk halinde olması durumunda onun yerine işlemleri gerçekleştirir.

Temyiz davasında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Temyiz davalarında yargıtay görevlidir.