Adana Uluslararası Hukuk Avukatı

Adana Uluslararası hukuk avukatı, Türkiye hukuku mevzuatı dışında yabancı ülkelerin mevzuat bilgisine de hakim olan kişidir.

Uluslararası hukuk, karşılıklılık ilkesine dayanır. Bu sebeple yabancı ülke vatandaşları için genel geçer bir mevzuat yerine, o ülkenin mevzuatına karşılık olarak bir hüküm uygulanır.

Uluslararası hukuk, kişilerin vatandaşı oldukları ülke dışındaki bir ülkede;  yaşaması, barınması, mülk edinmesi, iş kurması, evlenmesi, boşanması vb. gibi pek çok işlemin gerçekleşebilmesi ve bu süreçte haklarının ihlal edilmemesi için son derece önemlidir.

Uluslararası hukukun sınırları 5718 sayılı Milletler Arası Özel Hukuk ve Usülü Hukuku Kanununda ve 6701 sayılı Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kanununda belirlenmiştir.

Türk Hukuku Mevzuatı, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları içindir; bu sebeple yabancı uyruklu insanlar için hukukda bir boşluk olmaması adına Uluslararası Hukuk avukatı hizmet vermektedir.

Yabancı hukukun uygulanması MADDE 2 – (1) Hâkim, Türk kanunlar ihtilâfı kurallarını ve bu kurallara göre yetkili olan yabancı hukuku re’sen uygular. Hâkim, yetkili yabancı hukukun muhtevasının tespitinde tarafların yardımını isteyebilir. (2) Yabancı hukukun olaya ilişkin hükümlerinin tüm araştırmalara rağmen tespit edilememesi hâlinde, Türk hukuku uygulanır. (3) Uygulanacak yabancı hukukun kanunlar ihtilâfı kurallarının başka bir hukuku yetkili kılması,sadece kişinin hukuku ve aile hukukuna ilişkin ihtilâflarda dikkate alınır ve bu hukukun maddî hukuk hükümleri uygulanır. (4) Uygulanacak hukuku seçme imkânı verilen hâllerde, taraflarca aksi açıkça kararlaştırılmadıkça seçilen hukukun maddî hukuk hükümleri uygulanır. (5) Hukuku uygulanacak devlet iki veya daha çok bölgesel birime ve bu birimler de değişik hukuk düzenlerine sahipse, hangi bölge hukukunun uygulanacağı o devletin hukukuna göre belirlenir. O devlet hukukunda belirleyici bir hükmün yokluğu hâlinde ihtilâfla en sıkı ilişkili bölge hukuku uygulanır

Adana Uluslararası Hukuk Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Adana Uluslararası Hukuk Avukatı Türkiye mevzuatı ve yabancı devletlerin mevzuat bilgisine hakim, uluslararası hukuk davalarında tecrübe ve yetkinlik sahibi avukattır.

Adana Uluslararası Hukuk Avukatının bakmakta olduğu davaları ve davalar ile ilgili kanun maddelerini şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Aile hukuku ile ilgili uluslararası boşanma, velayet, mal paylaşımı, nafaka davaları

MADDE 14 – (1) Boşanma ve ayrılık sebepleri ve hükümleri, eşlerin müşterek millî hukukuna tâbidir. Tarafların ayrı vatandaşlıkta olmaları hâlinde müşterek mutad mesken hukuku, bulunmadığı takdirde Türk hukuku uygulanır.

(2) Boşanmış eşler arasındaki nafaka talepleri hakkında birinci fıkra hükmü uygulanır. Bu hüküm ayrılık ve evlenmenin butlanı hâlinde de geçerlidir.

(3) Boşanmada velâyet ve velâyete ilişkin sorunlar da birinci fıkra hükmüne tâbidir.

(4) Geçici tedbir taleplerine Türk hukuku uygulanır

• Ticaret hukuku kapsamında uluslararası davalar
  • Yabancı devletlerde görülen davalar için Türkiyede tanıma davaları

MADDE 50 – (1) Yabancı mahkemelerden hukuk davalarına ilişkin olarak verilmiş ve o devlet kanunlarına göre kesinleşmiş bulunan ilâmların Türkiye’de icra olunabilmesi yetkili Türk mahkemesi tarafından tenfiz kararı verilmesine bağlıdır.(2) Yabancı mahkemelerin ceza ilâmlarında yer alan kişisel haklarla ilgili hükümler hakkında da tenfiz kararı istenebilir.

• Uluslararası kredi işlemleriyle ilgili davalar
  • Yabancı uyruklu kişilerin Türkiye’de mülk edinebilmesi ile ilgili davalar
  • Yabancı uyruklu kişilerin Türkiye’de ticaret yapabilmesiyle ilgili davalar
  • İthalat ve ihracatla ilgili davalar
  • Uluslararası borç ve tahsili ile ilgili davalar

MADDE 24 (1) Sözleşmeden doğan borç ilişkileri tarafların açık olarak seçtikleri hukuka tâbidir. Sözleşme hükümlerinden veya hâlin şartlarından tereddüde yer vermeyecek biçimde anlaşılabilen hukuk seçimi de geçerlidir.

(2) Taraflar, seçilen hukukun sözleşmenin tamamına veya bir kısmına uygulanacağını kararlaştırabilirler.

(3) Hukuk seçimi taraflarca her zaman yapılabilir veya değiştirilebilir. Sözleşmenin kurulmasından sonraki hukuk seçimi, üçüncü kişilerin hakları saklı kalmak kaydıyla, geriye etkili olarak geçerlidir.

(4) Tarafların hukuk seçimi yapmamış olmaları hâlinde sözleşmeden doğan ilişkiye, o sözleşmeyle en sıkı ilişkili olan hukuk uygulanır.

• Haksız rekabet davaları

MADDE 37 – (1) Haksız rekabetten doğan talepler, haksız rekabet sebebiyle piyasası doğrudan etkilenen ülke hukukuna tâbidir.

(2) Haksız rekabet sonucunda zarar görenin münhasıran işletmesine ilişkin menfaatleri ihlâl edilmişse, söz konusu işletmenin işyerinin bulunduğu ülke hukuku uygulanır.

• Şirketlerin devredilmesi ile ilgili davalar

MADDE 25 – (1) Taşınmazlara veya onların kullanımına ilişkin sözleşmeler taşınmazın bulunduğu ülke hukukuna tâbidir.

Uluslararası hukuk mevzuat metnini, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=5718&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5 bağlantısından inceleyebilirsiniz.

Adana’da Uluslararası Hukuk Avukatı Hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Adana Hukuk Bürosu olarak kişilerin hangi ülkenin vatandaşı olursa olsun kanun önünde eşit bir şekilde haklarının korunmasını ve mağduriyetlerinin giderilmesini sağlıyoruz.

Müvekkilimizin yurtdışında yaşamış olduğu ya da yabancı uyruklu müvekkilimizin Türkiye’de yaşamış olduğu mağduriyetler için Avrupa İnsan Hakları mahkemesine dilekçe ile başvuruda bulunuyoruz.

Farklı devletler arasındaki ticari ilişkiler için mevzuat bilgisi sağlıyoruz ve gerekli durumlarda dava açıyoruz.

Farklı ülkenin vatandaşı olan kişilerin aile hukuku kapsamındaki işlemlerinde yardımcı oluyoruz.

Adana Uluslararası Hukuk Avukatı ile Uluslararası Hukuk Davası Nasıl Açılır?

Adana Uluslararası Hukuk avukatıyla görüşme sağlanarak danışmanlık ve dava dilekçesi yazımı, dava başvurusu, dava takibi gibi hizmetler için yardım talep edebilirsiniz.

Adana Uluslararası hukuk avukatı bilgi ve tecrübesi ışığında, başvurunuza sebep olan öykünüzü dinleyerek sizi yönlendirecektir.

Uluslararası Hukuk Davaları Ne Kadar Sürer?

Uluslararası hukuk davaları farklı devletleri ilgilendirdiğinden; yazışmalar, belgelerin temin edilme süreci, tebligatların ulaşması vb gibi süreçler dava süresini etkileyebilmektedir.

Adana Uluslararası Hukuk Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Adana en iyi uluslararası hukuk avukatı olarak uluslararası hukuk kapsamında verdiğimiz hizmetleri şu şekilde sıralamak mümkündür :

• Yabancı devletlerde görülen davalar ve alınan kararların Türkiye’de tanınmasını sağlayan Tenfiz davası hizmeti
  • Yabancı uyruklu kişilerin aile hukuku kapsamında boşanma, nafaka, mal paylaşımı, velayet davaları hizmeti
  • Yabancı şirketlerle yerli şirketler arasındaki borç tahsilatı davaları işlemi
  • Dava dilekçesi hazırlama ve mahkemeye başvuruda bulunma hizmeti
  • Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine dava isteminde bulunma işlemleri
  • İthalat ve ihracattan doğan uyuşmazlıklarla ilgili davalar
  • Alacak takibi ve tahsili
  • Yabancı uyruklu kişilerin vatandaşlık, oturma izni, mülk alabilmesiyle ilgili davalar

Uluslararası hukuk avukatı ücretleri ne kadar?

Ücret bilgisi için bizimle iletişime geçiniz.

Adana’da en iyi Uluslararası hukuk avukatını nasıl bulabilirim?

Adana hukuk bürosu olarak son derece tecrübeli ve uluslararası hukuk mevzuatına hakim meslektaşlarımız ile birlikte hizmet vermeye hazırız.

Uluslararası hukuk avukatı ne yapar?

Adana Uluslararası Hukuk Avukatı, yabancı uyruklu kişilerin Türkiyedeki yasal işlemlerini yürütür ve davalarda takip hizmeti sağlar.

Uluslararası hukuk davasında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi, Uluslararası Tahkim Komisyonu ve Uluslararası Hakem Komisyonudur.