Adana İş Avukatı

Adana iş avukatı işçi ile işveren arasındaki olası problemlere hukuk yoluyla çözümler arayan ve işçi ile işveren haklarını korumayı amaçlayan avukattır.

İş avukatı nedir ve hangi davalara bakar?

Adana iş avukatı, 4857 sayılı iş kanunu ve çalışanların hakları kanunu mevzuatlarında belirlenen maddelere göre hareket eder. Diyarbakır işçi ve işveren avukatı; mobing davası, iş iade davası, hizmet tespit davası, kıdem tazminatı davası, fazla mesai davası, kötü niyet davası gibi davalara bakmaktadır.

Adana iş avukatı aynı zamanda iş kazası sonucu işçinin yaralanması veya ölümü ile ortaya çıkan tazminat davalarına da bakmaktadır. Bu davalarda işçinin güvenli bir ortamda çalıştırılmıyor olması, bakımı yapılması gereken araç ve makinaların ihmal edilmesi, işçinin haftalık çalıştırılması yasal olan saatten fazla çalıştırılması vb. gibi işverenden kaynaklanan ihmal ve ihlaller önem arz etmektedir.

İşçi ve işveren avukatının bakmakta olduğu davaları şu şekilde sıralamak mümkündür:

Fazla Mesai Davası

4857 sayılı iş kanununun 63. maddesinde işçilerin haftalık olarak en fazla kaç saat çalıştırılabilecekleri kesin bir şekilde belirlenmiştir.

MADDE 63. – Genel bakımdan çalışma süresi haftada en çok kırkbeş saattir. Aksi kararlaştırılmamışsa bu süre, işyerlerinde haftanın çalışılan günlerine eşit ölçüde bölünerek uygulanır.

MADDE 41. – Ülkenin genel yararları yahut işin niteliği veya üretimin artırılması gibi nedenlerle fazla çalışma yapılabilir. Fazla çalışma, Kanunda yazılı koşullar çerçevesinde, haftalık kırkbeş saati aşan çalışmalardır.

Bunun yanı sıra işçinin haftada en az bir tam gün paralı izin yapma hakkı da bulunmaktadır.

Madde 46 – Bu Kanun kapsamına giren işyerlerinde, işçilere tatil gününden önce 63 üncü maddeye göre belirlenen iş günlerinde çalışmış olmaları koşulu ile yedi günlük bir zaman dilimi içinde kesintisiz en az yirmidört saat dinlenme (hafta tatili) verilir.

Resmi tatil ve bayram gibi özel günler paralı izin olarak sayılmaktadır. İşçi ve işveren arasında işçinin onay verdiği bir anlaşma olmadığı halde işçi, tatil günlerinde çalışmaya zorlanamaz. Bir anlaşma sonucu tatil günlerinde çalıştırılan işçiye çift yevmiye verilmelidir. Konuyla ilgili haklar, işçi ve işveren kanununun 44. ve 47. maddesinde belirlenmiştir.

Madde 44 – Ulusal bayram ve genel tatil günlerinde işyerlerinde çalışılıp çalışılmayacağı toplu iş sözleşmesi veya iş sözleşmeleri ile kararlaştırılır. Sözleşmelerde hüküm bulunmaması halinde söz konusu günlerde çalışılması için işçinin onayı gereklidir.

Madde 47 – Bu Kanun kapsamına giren işyerlerinde çalışan işçilere, kanunlarda ulusal bayram ve genel tatil günü olarak kabul edilen günlerde çalışmazlarsa, bir iş karşılığı olmaksızın o günün ücretleri tam olarak, tatil yapmayarak çalışırlarsa ayrıca çalışılan her gün için bir günlük ücreti ödenir.

Resmi tatiller ve özel günlerin hangi günleri kapsadığı 2429 sayılı ulusal bayram ve genel tatiller kanunununun 1. Ve 2. maddesinde belirtilmiştir.

Madde 1 – 1923 yılında Cumhuriyetin ilan edildiği 29 Ekim günü Ulusal Bayramdır. Türkiye’nin içinde ve dışında Devlet adına yalnız bugün tören yapılır. Bayram 28 Ekim günü saat 13.00’ten itibaren başlar ve 29 Ekim günü devam eder.

Madde 2 – Aşağıda sayılan resmi ve dini bayram günleri ile yılbaşı günü, 1 Mayıs günü ve 15 Temmuz günü genel tatil günleridir.

İş kanununda belirlenmiş olan bu ve bunun gibi haklara riayet etmeyen işveren kanunen işçinin yasal hakkını ihlal etmiş sayılır ve haklarının istismar edildiğini düşünen işçinin dava açabilme hakkı doğar. İşçi fazla mesai yaptığı günleri mahkemede kanıtlamakla yükümlüdür. Aynı şekilde işverenin de fazladan mesai yaptırılan bu günlerin mesai ücretini ödediğini kanıtlaması gerekir.

İş İade Davası

İş iade davaları haksız yere işten çıkarılan emekçilerin haklarını aramasına olanak sağlayan davalardır. İşçinin iş sözleşmesi işvereni tarafından geçerli olmayan bir gerekçe ile feshedilirse işçi 1 ay içerisinde iş iade davası açabilir. İş iade davasının açılabilmesi için öncelikle bir arabuluculuk hizmeti alınarak işçi ile işveren arasında uzlaşma yoluna gidilmesi gerekir.

İşveren olarak işçinin sözleşmesi feshedilirken yapılması gerekenler iş kanununun 19. maddesinde, işçinin gerçekleştirilen iş feshine itiraz usulüne ise aynı kanunun 20. maddesinde değinilmiştir.

Madde 19 – İşveren fesih bildirimini yazılı olarak yapmak ve fesih sebebini açık ve kesin bir şekilde belirtmek zorundadır.

Madde 20 – İş sözleşmesi feshedilen işçi, fesih bildiriminde sebep gösterilmediği veya gösterilen sebebin geçerli bir sebep olmadığı iddiası ile fesih bildiriminin tebliği tarihinden itibaren bir ay içinde işe iade talebiyle, İş Mahkemeleri Kanunu hükümleri uyarınca arabulucuya başvurmak zorundadır. Arabuluculuk faaliyeti sonunda anlaşmaya varılamaması hâlinde, son tutanağın düzenlendiği tarihten itibaren, iki hafta içinde iş mahkemesinde dava açılabilir.

Hizmet Tespit Davası

İşveren işçinin işe girdiği günden itibaren sigortasını yaptırmakla yükümlüdür. Sigortası başlatılmayan, geç başlatılan ya da sigorta primleri eksin yatırılan işçi 5 yıl içerisinde çalıştığı sürenin tespit edilmesi ve sigortada çalıştığının ispat edilebilmesi için hizmet tespit davası açabilir.

Kıdem Tazminatı Davası

İş kanununa göre bir yerde en az bir yıl çalışmış olan emekçinin, emeğinin istismar edilmemesi ve güvence sağlanması amacıyla bazı hakları doğmaktadır. Eğer bir yıldan fazla çalışmış olan işçinin iş sözleşmesi işveren tarafında feshedilirse ve işten çıkarılırsa, en az bir yıl çalışmış olan işçi kanunen kıdemli sayılması nedeniyle kıdem tazminati davası açabilir.

İş davalarının dayanağı olan iş hukuku hakkında, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.4857.pdf daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Adana’da İş avukatı hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl vermektedir?

Adana en iyi işçi ve işveren avukatı olarak verdiğimiz hizmetler şu şekildedir:

• İşçinin ve işverenin yasal olarak hakettiği hakların korunmasını sağlamak
  • İşçi ve işveren arasında dava süreci başlatılmadan önce şart koşulan uzlaşma yolunu sağlıklı bir şekilde gerçekleştirebilmek adına arabuluculuk hizmeti vermek
  • İşçi veya işverene iş hukuku ve iş davaları ile ilgili danışmanlık hizmeti vermek
  • Müvekkilimizden noter huzurunda almış olduğumuz vekaletname ile vekilliğini üstlenmek ve müvekkilimiz adına ilgili mahkemeye dava başvurusunda bulunmak
  • Danışanımızın şikayet ve taleplerini dinleyerek konuya uygun olan dava türünü belirlemek
  • Müvekkilimizin mahkemede ihtiyaç duyabileceği bilgi ve belgelerin temin edilmesini sağlamak

İş avukatı ile iş davası nasıl açılır?

İş hukuku ile ilgili dava isteminde bulunacak olan kişi öncelikle iş hukuku mevzuatına hakim olan, alanda yetkinliği ve tecrübesi bulunan Adana işçi ve işveren avukatı ile görüşme sağlamalıdır.

Adana İşçi ve işveren avukatı danışanın şikayet ve taleplerini dinler. Kanun maddesinde dava isteminde bulunabilmek için belirtilen sürelerin geçip geçmediğini ve müvekkilinin elinde mahkemeye sunulabilecek ne gibi belgelerin olduğunu kontrol eder.

Danışanın anlattıkları doğrultusunda gereken davanın ne olduğuna karar verir ve danışanı bilgilendirir.

Daha sonra işveren ile işçi arasında arabuluculuk yaparak problemi uzlaşma ile çözme yoluna gider.

Uzlaşma ile çözüme kavuşamayan problemlerde ilgili mahkemeye bir dilekçe ile dava isteminde bulunur ve dava sürecini başından sonuna dek takip eder.

İş davaları ne kadar sürer?

İş davalarından sonuç alma süresi genel itibariyle yaklaşık olarak 540 gündür. Fakat dava sürecinin çeşitli sebeplerle daha uzun ya da kısa sürme ihtimali de vardır.

Adana İş avukatı olarak verdiğimiz hizmetler

Adana İş avukatı olarak iş davaları ile ilgili süreçte danışanlarımıza sırasıyla aşağıdaki gibi hizmetleri sağlamaktayız.

İşçi veya işverene hukuki danışmanlık hizmeti sunmak,

İşçi ile işveren arasında arabuluculuk yapmak,

Dava süreci ve iş hukuku hakkında danışanlarımızı bilgilendirmek,

Danışanlarımızın ihtiyaç duyacağı bilgi ve belgelerin alınmasını ve mahkemeye sunulmasını sağlamak,

Dava dilekçesi hazırlamak ve mahkemeye dava başvurusunda bulunmak,

Dava takibi ve gerekli durumlarda istinaf ve temyiz süreci için bir üst mahkemeye başvuru gerçekleştirmek

İşçi işveren avukatı ücretleri ne kadar?

Ücret ile ilgili bilgi almak için bizlere ulaşabilirsiniz.

Adana’da en iyi iş avukatını nasıl bulabilirim?

Adana hukuk bürosu olarak bilgi ve tecrübe sahibi meslektaşlarımızla hizmetinize açığız.

İşçi işveren avukatı ne yapar?

Danışanının gelme sebebi doğrultusunda bir hukuki yol çizer ve her adımını iş hukuku mevzuata en uygun şekilde atarak dava sürecini en hızlı ve sağlıklı şekilde sonuçlandırmayı amaçlar.

İş davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

İş davalarında yetkili mahkeme İş Mahkemeleridir.