Adana Ticaret Avukatı

Adana Adliyesi içinde Adana avukat kadroları arasında ticaret hukuku alanında hizmet veren kişilere Adana ticaret avukatı denilir. Ticaret avukatı, Türk Ticaret Kanunu’nun hukuki dayanak oluşturduğu dava ve süreçlerde uzman kişidir. Ayrıca iş avukatı, şirket avukatı gibi isimlerle de anılabilir.

Ticaret Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Adana en iyi ticaret avukatı, en temelde ticari faaliyetlerin hukuki düzlemdeki karşılıklarını iyi bilen; ticari kurum ve kişilerin haklarını, menfaatleri korumak ve isnat edilen ticari suçlamalara savunma yapmakla yükümlü kişidir. İlgilendiği davalar çok çeşitli olabilmekle birlikte en sık müdahil olduğu dava başlıkları şu şekilde listelenebilir:

• Firma alacak davası,
  • Şirketler aleyhine açılmış davalar,
  • Personeller ve şirketler arasındaki ticari davalar,
  • Senet, bono, fatura ve çek gibi evraklarla ortaya çıkan icra davaları,
  • Eşya ve yolcu taşımacılığı davaları,
  • İflas davaları,
  • Odalar ve borsalar birliği tarafından üyeler uygulanan disiplin cezalarına itiraz davaları,
  • Finansal kiralama davaları.

Yukarıda bahsi geçen temel davalar başta olmak üzere ticaret avukatı tarafından bakılan ticari davalar şu üç ana kategoriye ayrılabilir:

• Nispi ticari davalar,
  • Mutlak ticari davalar,
  • Üçüncü grup ticari davalar.

Adana’da Ticaret Avukatı Hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Özdemir Hukuk Bürosu olarak ticaret avukatı sıfatıyla; Anonim şirketler, limitet şirketler, komandit şirketler ve şahıs ticaretleri de dahil olmak üzere ticaret hukuku kapsamına giren bütün hukuki işlemlerde müvekkillerimizin haklarını koruyoruz ve menfaatlerini gözetiyoruz. Dava süreçleri için önce vekalet alıyoruz, davanın söz konusu olmadığı durumlarda hukuki danışmanlık hizmetleri sunuyoruz.

Adana hukuk bürosu olarak ticari açıdan aleyhte alınan kararlara itiraz edebiliyor ve kararın tekrar değerlendirilmesi taleplerinde bulunabiliyoruz. Müvekkillerimizin uğradığı maddi ve manevi zararlar adına tazminat davaları açabiliyor ve ticari faaliyetleri zarar önleyici tedbirler geliştirebiliyoruz. Adil sözleşmelerin hazırlanmasında, sermaye arttırımlarında ve çeşitli e ticaret süreçlerinde müvekkillerimize ihtiyaç duydukları hukuki desteği eksiksiz sunmaya çalışıyoruz.

Adana Ticaret Avukatı ile Ticaret Davası Nasıl Açılır?

Avukat yardımıyla ticaret davası açabilmek için önce ticaret hukukunda uzmanlığa sahip bir hukukçuya vekalet verilmelidir. Sonrasında açılacak davanın konusu, içeriği ve taraflar doğrultusunda gerekli mahkemeye dilekçe yazılarak dava süreci başlatılır. Mahkeme dilekçe ve dava dosyası iletildikten sonra bir tensip zaptı çıkartır. Bu durumu ön araştırma duruşması takip eder. Bu ilk duruşma bir kere düzenlenir ve taraflar arasındaki uyuşmazlıklar, ticari ilişkileri üzerinden tespit edilir ve davaya geçilir.

Ticaret Davaları Ne Kadar Sürer?

Ticaret davalarının ne kadar süreceği, dava dosyası mütalaa edilmeden kesin olarak bilinemez. Ancak ortalama olarak bir sene gibi bir değer verilebilir. Tarafların sayısı, ticaretin büyüklüğü, delillerin yeterliliği ve sözleşmelerden doğan hukuki durumların çeşitliliği dava sürelerini doğrudan etkileyebilir.

Adana Ticaret Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Özdemir hukuk bürosu olarak, uzman avukatlarımız sayesinde; ticaret avukatlığı bağlamında doğan bütün hizmet ihtiyaçlarınızı karşılayabiliyoruz.  Ticaret avukatı olarak verdiğimiz başlıca hizmetler şu şekilde listelenebilir:

• Ticari sözleşmelerin yazımı, kontrolü, tescili,
  • İflas süreci yönetimi,
  • Şirket aleyhinde açılan davalarda müdafilik,
  • Suçtan doğan şirket zararlarının tazmini,
  • İcra işlemleri başlatmak ve takip etmek,
  • İcra edilen malların paraya dönüştürülmesi,
  • İşçiler tarafından şirkete açılan davaları,
  • Finansal kiralama işlemleri için hukuki danışmanlık,
  • Ticari sözleşmelerden doğan davalar,
  • İstirdat,
  • Menfi tespit,
  • Şirkete kayyım atanması.

Belirtmek gerekir ki yukarıda sıralanan durumların dışında gerçekleşen ticaret avukatı ihtiyaçlarınızda da bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Ticaret Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

Ticaret avukatı ücretleri; hukuki danışmanlık verdikleri meseleler ve vekaleten üstlendikleri davalar doğrultusunda belirlenir. Türkiye Barolar Birliği’nin düzenli olarak yayınladığı avukatlık asgari ücret tarifesinde detaylı şekilde hizmetlere göre ücretlere bir alt sınır belirlenmiştir. Bu sınırdan aşağı olmamak kaydıyla ticaret avukatı ücretleri serbest usulle belirlenir.

Adana’da En İyi Ticaret Avukatını Nasıl Bulabilirim?

Özdemir Hukuk Bürosu olarak ticaret hukuku üzerine uzmanlaşmış avukatlarımız, bilgi birikimimiz ve tecrübemizle her zaman yardıma hazırız.

Ticaret Avukatı Ne Yapar?

Ticaret avukatı, ticari faaliyetlerde bulunan; şahıs ve şirketlerin hukuki işlerini vekaleten yürütür ve onlara danışmanlık hizmeti sunar. Dava süreçlerini takip eder, duruşmalara katılır ve müvekkillerinin haklarını korur, zararlarının karşılanması için çaba gösterir ve çıkarlarını gözetir. Hukuki uyuşmazlıklarda arabuluculuk yapar. Ticaret hukuku alanına giren; sözleşmeleri ve finansal belgeleri düzenler, ileride çıkabilecek hukuki sorunlara karşı önlemler alır.

Ticaret Davalarında Yetkili ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

6102 sayılı Ticaret Kanunu’nun beşinci maddesinde yer alan birinci fıkraya göre; davada söz konusu olan uyuşmazlığın miktarı veya değeri fark etmeden bütün ticari davalara ve ticari nitelikteki yargı süreçlerine Asliye Ticaret Mahkemesi bakmalıdır. Taraflar arasında uyuşmazlığa neden olan bir sözleşmede aksi belirtilmediği sürece; yetkili mahkemeler dava açılan şirketin merkezinin bulunduğu bölgedeki ya da kişinin ikamet ettiği bölgedeki mahkemeler kabul edilir.