Adana Uyuşturucu Suçu Davası Avukatı

5237 sayılı Türk Ceza Kanunu Madde 188 kapsamında uyuşturucu suçları ve bu suçlara verilecek olan cezalar detaylı bir şekilde tanımlanmıştır. Adana uyuşturucu suçu davası avukatı ise bu kanun kapsamında müvekkillerini savunur ya da masumiyetlerini kanıtlamaya çalışır.

Uyuşturucu Suçu Davası Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Adana uyuşturucu suçu davası avukatı, ceza ve ağır ceza davalarına bakan, ceza kanunu konusunda uzman ve ceza davalarında deneyimli, hukuk fakültesi mezunu kişidir.

Adana uyuşturucu suçu davası avukatı, dava konusu olan ve aşağıda detaylı bir şekilde açıklanan suçlarla ilgilenir.

Uyuşturucu Ya da Uyarıcı Madde İmal Etme ve Ticaretini Yapma

Kişi ya da kişilerin kendi istekleriyle uyuşturucu ve uyarıcı maddeleri üretmeleri ve ticaretini yapmaları suçudur. Bu suç, TCK madde 188’de kapsamlı bir şekilde tanımlanmıştır.

Uyuşturucu ve uyarıcı madde üretme ve ticaretini yapma suçuyla ilgili davada suçlu görülen kişi ya da kişiler, aşağıdaki cezaları alacaklardır:

• Uyarıcı maddeleri ruhsatsız bulunduran ve ruhsata aykırı olarak imal eden ya da ihraç eden veya ithal eden kişi ya da kişiler hakkında 20 yıldan 30 yıla kadar hapis cezası verilir. Ayrıca 20 bin güne kadar adli ceza ile cezalandırılır. Aynı şekilde uyuşturucu maddelerle ilgili suçlarda da bu oranlarda cezaların verilmesi söz konusudur.
  • Uyuşturucu ve uyarıcı maddeleri ruhsata aykırı bir şekilde ülke içerisinde; satışa arz eden, satan, başkalarına veren, sevk eden, nakleden, depolayan, satın alan, kabul eden ve bulunduran kişi ya da kişiler hakkında 10 yıldan az olmamak üzere hapis cezası verilir. ayrıca 20 bin güne kadar adli para cezalarına çarptırılırlar. TCK madde 188/3’e göre uyuşturucu satılan kişiler çocuklarsa, verilen cezalar 15 yıldan az olamaz.
  • Yukarıda belirttiğimiz uyuşturucu maddeler; eroin, kokain, morfin, sentetik kannabinoid ve türevleri ya da bazmorfin ise, verilecek cezalar yarı oranında artırılır (TCK madde 188/4).
  • TCK madde 188/4’e göre uyuşturucu madde satışı ve yukarıda belirtilen diğer eylemlerin gerçekleştirilmesi; okul, yurt, hastane, kışla, ibadethane gibi insanların toplu bulundukları alanlarsa verilecek olan ceza 15 yıldan az olamaz. Ayrıca 30 bin güne kadar adli para cezası verilir.
  • Yukarıdaki maddede saydığımız suçlar üç ya da daha fazla kişi tarından işlenirse verilecek olan ceza yarı oranında artırılır. Eğer suçu işleyen suç örgütü ise verilecek olan ceza 1 kat artırılır (TCK madde 188/5).
  • Üretimi, doktorlar ya da resmi makamlar tarafından düzenlenen ve reçeteye bağlı olan uyuşturucu ya da uyarıcı maddelerin satışı yasadışı olarak gerçekleşirse verilecek olan ceza, yukarıdaki madde ile aynıdır. Ancak hakimin takdirine göre verilecek olan ceza yarı oranında indirilebilir (TCK madde 188/6).
  • Uyuşturucu ya da uyarıcı madde imalatında kullanılan ithal maddeleri; ithal eden, imal eden, satan, satın alan, sevk eden, nakleden, depolayan ya da ihraç eden kişi ya da kişiler 8 yıldan az olmamak üzere hapis cezası ile cezalandırılırlar. Ayrıca 20 bin güne kadar adli para cezasına çarptırılırlar (TCK madde 188/7).
  • Yukarıdaki maddede tanımlanan suçlar; diş hekimi, kimyager, eczacı, veteriner, sağlık memuru, laborant, ebe, hemşire, diş teknisyeni, hastabakıcı yani sağlık hizmeti veren kişiler tarafından işlenirse verilecek olan ceza yarı oranında artırılır (TCK madde 188/8).

Eğer suçsuz olduğunuza inanıyorsanız, Adana en iyi uyuşturucu suçu davası avukatı yardımı alabilirsiniz.

Uyuşturucu ile ilgili suçlarla ilgili yasa mevzuatını, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.5237.pdf  bağlantısından inceleyebilirsiniz.

Adana’da Uyuşturucu Suçu Davası Avukatı Hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Adana hukuk bürosu olarak, müvekkillerimizi ceza ve ağır ceza davalarında temsil ediyoruz. Uyuşturucu suçu ile ilgili davalarda toplanan delilleri, savcı makamı tarafından oluşturulan iddianameleri inceliyoruz. Hukuka aykırı bir durum varsa, müvekkilimiz adına itirazlarda bulunuyoruz.

Ceza ve ağır ceza davalarını ilgilendiren uyuşturucu suçlarında deneyim ve uzmanlık oldukça önemlidir. Bu ağır süreç, Adana uyuşturucu suçu davası avukatı yardımıyla daha kolay atlatılabilir. Çünkü en ufak bir delil ve detay bile ceza ve ağır ceza davalarında hayati öneme sahiptir.

Uyuşturucu Suçu Davası Avukatı ile Uyuşturucu Suçu Davası Nasıl Açılır?

Uyuşturucu suçları ile ilgili davalar, ancak Cumhuriyet Savcılarının iddianame oluşturması ve ilgili mahkemeye sunması ile açılabilir. Adana avukat vasıtasıyla bu tür davalar açılamaz. Avukatın ceza ve ağır ceza davalarını açma yetkisi yoktur.

Uyuşturucu Suçu Davaları Ne Kadar Sürer?

Adana adliyesi ve diğer adliyelerde, uyuşturucu suçu ile ilgili davalar ortalama olarak 300 gün kadar sürer. Ancak bazı nedenlerden dolayı dava süreci uzayabilir. Bazı durumlarda sadece soruşturma aşaması bile 5-6 ay civarında sürmektedir.

Uyuşturucu Suçu Davası Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Müvekkillerimize, Adana uyuşturucu suçu davası avukatı olarak aşağıdaki hizmetleri sağlıyoruz:

• Mahkeme öncesinde müvekkilimiz adına savunma dosyalarını hazırlarız.
  • Müvekkillerimizden gerekli olan bilgileri ve delil sayılabilecek belgeleri almaya çalışırız.
  • Eğer müvekkilimiz haksız yere göz altına alınmışsa, bu duruma itiraz ederiz.
  • Ankara avukat olarak, soruşturma ve kovuşturma aşamalarının kanuna uygun yapılıp yapılmadığını öğreniriz.

Uyuşturucu suçu davası avukatı ücretleri ne kadar?

Bu tür suçlarla ilgili vekalet ücretleri ile ilgili bizleri arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz.

Adana’da en iyi uyuşturucu suçu davası avukatı nasıl bulabilirim?

Adana ilindeki en iyi uyuşturucu suçu davası avukatları ile hizmet vermeye devam ediyoruz.

Uyuşturucu suçu davası avukatı ne yapar?

Ceza ve ağır ceza davalarında müvekkillerini temsil eder. Toplanan delilleri ve savcılık makamı tarafından hazırlanan iddianameleri inceler. Danışmanlık hizmeti verir.

Uyuşturucu suçu davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Sulh ceza mahkemeleri, ağır ceza mahkemeleri, asliye ceza mahkemeleri ve Yargıtay ceza daireleri yetkili ve görevlidir.