Adana Gayrimenkul Avukatı

Gayrimenkul Hukuku gayrimenkul ile ilgili taşınmazların alım-satım işlemleri sırasında yaşanabilecek hukuka uygun olmayan işlemlerin ve taraflar arasındaki anlaşmazlıkların önüne geçmeyi amaçlar.

Gayrimenkul avukatı 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu, 6098 sayılı Borçlar Kanunu ve 634 sayılı Kat Mülkiyeti kanunu mevzuatına hakim olan ve gayrimenkul davalarında yetkinliği olan kişidir.

Gayrimenkul hukukunun kapsamı madde 704’de şöyle belirlenmiştir:

Madde 704- Taşınmaz mülkiyetinin konusu şunlardır: 1. Arazi, 2. Tapu kütüğünde ayrı sayfaya kaydedilen bağımsız ve sürekli haklar, 3. Kat mülkiyeti kütüğüne kayıtlı bağımsız bölümler.

Gayrimenkul Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Gayrimenkul avukatı, müvekkilleri mülk edinirken, satarken, kiralarken ya da ev sahipliği yaparken haklarını korumayı ve olası uyuşmazlıklarda yasal işlem başlatarak konuyu mahkemeye taşımayı görev edinir.

Gayrimenkul avukatının bakmakta olduğu davaları şu şekilde sıralamak mümkündür:

• İzale-i Şuyu davası

Madde 698 – Paylaşma İstemi

1.Hukukî bir işlem gereğince veya paylı malın sürekli bir amaca özgülenmiş olması sebebiyle paylı mülkiyeti devam ettirme yükümlülüğü bulunmadıkça, paydaşlardan her biri malın paylaşılmasını isteyebilir.

2.Paylaşmayı isteme hakkı, hukukî bir işlemle en çok on yıllık süre ile sınırlandırılabilir. Taşınmazlarda paylı mülkiyetin devamına ilişkin sözleşmeler, resmî şekle bağlıdır ve tapu kütüğüne şerh verilebilir.

3.Uygun olmayan zamanda paylaşma isteminde bulunulamaz.

• Tapu iptal davası

Tapunun hukuka uygun bir biçimde düzenlenmediği durumlarda geçerliliği olmamaktadır. Kişi bu gibi durumlarda bir gayrımenkul hukuku avukatına danışarak tapu iptal davası açabilir.

• Taşınmaz satış sözleşmesi davası

Taşınmaz satış sözleşmesi vaadi, taşınmazın satılmasıyla ilgili şartları belirleyen belgedir. Satış gerçekleşirken yeni yapılacak sözleşme vaadi verilen sözleşmeye göre yapılmalıdır.

Sözleşmenin satış sözleşmesi vaadinde gereken maddelere uygun yapılmadığı durumda taşınmaz satış sözleşmesi vaadi davası açılabilmektedir.

• Muhdesatın aidiyeti davası

Taşınmazını satan ev sahibinin, taşınmaz üzerindeki taşınmazdan ayrılamayacak diğer şeyler üzerinde hak iddia etmesidir. Bu gibi durumlardaki anlaşmazlıklarda muhdesatın aidiyeti davası açılabilmektedir.

Mülkiyet hakkının içeriği

Madde 683- Bir şeye malik olan kimse, hukuk düzeninin sınırları içinde, o şey üzerinde dilediği gibi kullanma, yararlanma ve tasarrufta bulunma yetkisine sahiptir.

• Önalım hakkı davası

Noter önünde şerh düşülmüş olan pay sahiplerinin, ev sahibinin malı onlara danışmadan üçüncü bir kişiye satması durumunda önalım hakkının ihlali sebebiyle ortaya çıkan anlaşmazlıkla ilgili açılabilecek dava türüdür.

• Kamulaştırmanın iptali davası
  • Kiracı tahliyesi davası

Eğer kiracı; ev sahibiyle başta imzaladıkları sözleşme maddelerine uymazsa, kirasını zamanında yatırmazsa, ya da ev sahibinin malına zarar verirse kiracıyı tahliye edebilmek için açılan dava türüdür.

• Tapu kadastro davası

Gayrimenkul Hukuku davalarının dayanağı olan mevzuat bilgileri hakkında;

Adana’da Gayrimenkul Avukatı Hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Adana Gayrimenkul avukatı gayrimenkul hukuku ile ilgili aklınıza gelebilecek her türlü konuda bilgisi olan kişidir. Gayrimenkul hukuku davalarında hukuk bilgisi dışında gayrimenkul bilgisi de gereklidir. Bu sebeple işinin eri olan Adana gayrimenkul hukuku avukatı ile birlikte çalışmak sizlerin avantajına olacaktır.

Adana gayrimenkul avukatı müvekkili adına; arabuluculuk hizmeti, dilekçe hazırlama işlemi, mahkemede gerekli olabilecek belge ve delillerin temin edilmesi işlemi, dava başvurusu işlemi gibi işlemleri yerine getirerek dava açtıktan sonra süreci mevzuata uygun bir şekilde takip eder ve sonuçlandırır.

Gayrimenkul Avukatı ile Gayrimenkul Davası Nasıl Açılır?

• Adana hukuk bürosu olarak danışanlarımızın hikayesini dinler ve en uygun hukuki yolu ve davayı belirleriz.
  • Danışanımızdan noter onaylı vekaletname alırız.
  • Danışanımız adına dava dilekçesi hazırlar ve Asliye hukuk mahkemesine dilekçe ile başvuruda bulunuruz.
  • Danışanımız adına iptal davaları açarız.
  • Müvekkilimiz ile kiracı veya ev sahibi arasında arabuluculuk yaparız.
  • Kiracı sözleşmesi hazırlarız
  • Kiracı tahliye süreci işlemlerini yerine getiririz.
  • Gayrimenkul hukuku ile ilgili danışmanlık hizmeti veririz.
  • Dava sürecini titiz bir şekilde takip ederiz.
  • Yabancı uyruklu kişilerin mülk edinmesiyle ilgili işlemleri yerine getiririz ve gerekli durumlarda dava açarız.

Madde 35 –Kanuni sınırlamalara uyulmak kaydıyla, uluslararası ikili ilişkiler yönünden ve ülke menfaatlerinin gerektirdiği hallerde Cumhurbaşkanı tarafından belirlenen ülkelerin vatandaşı olan yabancı uyruklu gerçek kişiler Türkiye’de taşınmaz ve sınırlı ayni hak edinebilirler. Yabancı uyruklu gerçek kişilerin edindikleri taşınmazlar ile bağımsız ve sürekli nitelikteki sınırlı ayni hakların toplam alanı, özel mülkiyete konu ilçe yüz ölçümünün yüzde onunu ve kişi başına ülke genelinde otuz hektarı geçemez. Cumhurbaşkanı kişi başına ülke genelinde edinilebilecek miktarı iki katına kadar artırmaya yetkilidir.

Gayrimenkul Davaları Ne Kadar Sürer?

Emsal gayrimenkul davalarının yaklaşık olarak 300 gün sürdüğü görülmüştür. Fakat her davada olduğu gibi gayrimenkul davaları da çeşitli gerekçelerle uzayabilmektedir.

Gayrimenkul Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Adana en iyi gayrimenkul avukatı olarak verdiğimiz hizmetler şu şekildedir:

• Gayrımenul hukuku danışmanlığı hizmeti
  • Taraflar arası arabuluculuk hizmeti
  • Mülk üzerindeki ipoteki para cezasına çevirmeyle ilgili davalar
  • Alım-satım işlemlerindeki sözleşmelerin hukuka uygun şekilde hazırlanması
  • Kira sözleşmelerinin hukuka uygun şekilde hazırlanması
  • Kiracının tahliyesiyle ilgili işlemler
  • İzale-I Şuyu davası
  • Tapu iptal davası
  • Taşınmaz satış sözleşmesi davası
  • Muhdesatın aidiyeti davası
  • Kamulaştırmanın iptali davası
  • Kiracı tahliyesi davası
  • Tapu kadastro davası
  • Uluslararası hukuk kapsamında yabancıların mülk sahibi olması ile ilgili davalar
  • Haksız gerekçe ile evden çıkarılan kiracılar için tazminat davası
  • Miras yoluyla kalan gayrimenkullar için gerekli davalar
  • Muris Muvazaası davası

Gayrimenkul avukatı ücretleri ne kadar?

Ücret bilgisi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Adana’da en iyi gayrimenkul avukatını nasıl bulabilirim?

Güncel gayrimenkul hukuku mevzuatına hakim ve sayısız gayrımenkul hukuku davası tecrübesi olan avukatlarımızla birlikte hizmet vermekteyiz. Detaylı bilgi için iletişime geçiniz.

Gayrimenkul avukatı ne yapar?

Gayrımenkul avukatı kişilerin taşınmaz mallarının alım-satım süreçlerinde, kiracı ile ev sahibi arasındaki anlaşmazlıklarda ve gayrımenkul hukuku kapsamındaki pek çok konuda danışanlarına hukuki danışmanlık ve dava takibi hizmeti sunar.

Gayrimenkul davasında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Gayrimenkul davasında yetkili mahkemeler Sulh Hukuk Mahkemeleri ve Asliye Hukuk Mahkemeleridir.