Adana İstinaf Avukatı

İstinaf Mahkemeleri birinci derece mahkemelerinde alınmış olan kararların denetimini sağlayan ve bazı durumlarda ilk derece mahkemesinin vermiş olduğu kararı bozabilen mahkemelerdir. İstinaf mahkemelerinin sınırları 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanununda belirlenmiştir.

Adana İstinaf avukatı istinaf mahkemelerinde görülen davaların takibini yapan avukattır.

Sanık ya da kişi, birinci derece mahkemesinin kararının tebliğini takip eden 14 gün içerisinde istinaf mahkemesine başvurmakla yükümlüdür. İlk derece mahkemesinin vermiş olduğu karar 15 yılın üzerindeyse dosya otomatik olarak istinaf mahkemesine gider.

İstinaf mahkemesine başvuru gerçekleştirildikten sonra dosya ilk olarak ön inceleme sürecinden geçmektedir. Gereken şartlar yerine getiriliyorsa ve ön incelemede bir sorun ya da dosyanın devamını engelleyen bir sebep yoksa asıl inceleme kısmına geçilir.

MADDE 341- (1) İlk derece mahkemelerinin aşağıdaki kararlarına karşı istinaf yoluna başvurulabilir: a) Nihai kararlar. b) İhtiyati tedbir ve ihtiyati haciz taleplerinin reddi kararları, karşı tarafın yüzüne karşı verilen ihtiyati tedbir ve ihtiyati haciz kararları, karşı tarafın yokluğunda verilen ihtiyati tedbir ve ihtiyati haciz kararlarına karşı yapılan itiraz üzerine verilen kararlar.

İstinaf avukatı nedir ve Neler Yapar?

Adana İstinaf avukatı, müvekkili ile birlikte İstinaf davası dilekçesi hazırlama, dava başvurusu gerçekleştirme ve sürecin takibini gerçekleştirme görevlerini icra eden avukattır.

İstinaf mahkemelerinde kanunen belirlenen yasal süre içerisinde başvuru yapmış olmak son derece önemlidir. Kişi ilk derece mahkemesinin vermiş olduğu karardan sonraki 14 iş günü içerisinde İstinaf Mahkemesine başvuru yapmamışsa ilk mahkemenin vermiş olduğu karar yürürlüğe girmektedir.

İstinaf davası sürecinde birçok hususa dikkat etmek ve kanunda belirtildiği gibi hareket etmek önem arz etmektedir. Kimi durumlarda İstinaf Mahkemesine başvurmuş olan kişi tutukluluk halinde olabilmektedir. Bu sebeple Adana istinaf avukatından destek almak kişiye fayda sağlayacaktır.

İstinaf mahkemelerinin izlediği süreç şu şekilde gerçekleşmektedir:

1. Ön inceleme aşaması

İstinaf sürecinde ön inceleme aşaması dosyanın, başvurunun sürecin belirtilen tarih aralığında yapılmış olmasının, ilk derece mahkemesinin almış olduğu kararın kesin olup olmamasının, harçların ve başvuru sebeplerinin incelendiği aşamadır.

Bu sayılanlardan birinin eksik olması durumunda dosya, istinaf mahkemesinin ön incelemesinden geçemez ve iptal olur.

HUKUK MUHAKEMELERİ KANUNU 352. MADDE: (1) Bölge adliye mahkemesi hukuk dairesince dosya üzerinde yapılacak ön inceleme sonunda aşağıdaki durumlardan birinin tespiti hâlinde öncelikle gerekli karar verilir:

1. a) İncelemenin başka bir dairece veya bölge adliye mahkemesince yapılmasının gerekli olması
  2. b) Kararın kesin olması
  3. c) Başvurunun süresi içinde yapılmaması

ç) Başvuru şartlarının yerine getirilmemesi

1. d) Başvuru sebeplerinin veya gerekçesinin hiç gösterilmemesi

(2) Ön inceleme heyetçe veya görevlendirilecek bir üye tarafından yapılır ve ön inceleme sonunda karar heyetçe verilir.

(3) Eksiklik bulunmadığı anlaşılan dosya incelemeye alınır.

2. Esas İnceleme aşaması

Esas inceleme aşaması, birinci derece mahkemesinin vermiş olduğu kararın denetlendiği asıl kısımdır. İstinaf mahkemesinde diğer mahkemelerden farklı olarak dava dosyasını heyet ya da bilirkişi incelemektedir.

MADDE 354- (1) Bölge adliye mahkemesi hukuk dairesince inceleme, davanın özelliğine göre heyetçe veya görevlendirilecek bir üye tarafından yapılır. (2) İnceleme sırasında gereken hâllerde başka bir bölge adliye mahkemesi veya ilk derece mahkemesi istinabe edilebilir.

MADDE 355- (1) İnceleme, istinaf dilekçesinde belirtilen sebeplerle sınırlı olarak yapılır. Ancak, bölge adliye mahkemesi kamu düzenine aykırılık gördüğü takdirde bunu resen gözetir.

İstinaf Mahkemesi heyeti birinci derece mahkemesinin verdiği kararın hukuka uygun olup olmadığını denetler. Karar bozulabilir, onanabilir veya birkaç değişiklik yapılabilir.

Sanık, İstinaf mahkemesinden de istediği sonucu alamadığında Temyiz talebinde bulunabilmektedir. Fakat temyiz başvurusu yapabilmek için 5 yıldan daha fazla ceza almış olmak gerekir.

HUKUK MUHAKEMELERİ KANUNU 354. MADDE : (1) Bölge adliye mahkemesi hukuk dairesince inceleme, davanın özelliğine göre heyetçe veya görevlendirilecek bir üye tarafından yapılır.

İstinaf mahkemeleri esas inceleme aşaması sonucunda ilk derece mahkemenin verdiği kararı onayabilmekte ve bozabilmektedir.

Verilen kararda kanun ile ters düşen bir durum tespit edilirse, davaya bakan hakimin reddini gerektiren durumlar mevcutsa, kişinin savunma hakkı yeterince kullandırılmadıysa veya kararla ilgili yetersiz delil varsa İstinaf Mahkemeleri kararı bozabilmektedir.

Öte yandan İstinaf mahkemeleri, kararda bir sorun olmadığına da karar verebilir ve hakimin kararını onaylayabilir.

Bazı durumlarda istinaf mahkemesi, hakimin kararını bozarak daha fazla ceza verebilir. Bu durumda cezanın 5 yılın altında olup olmadığına bakılmaksızın temyiz talebinde bulunma hakkı doğar.

İstinaf mahkemelerinin tutuklama, tahliye etme, yakalama emri verme yetkilerine sahiptir.

İstinaf davalarının dayanağı olan Hukuk Muhakemeleri Kanunu hakkında, https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6100.pdf daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Adana’da istinaf avukatı hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl vermektedir?

Adana avukat olarak ilk derece mahkemesinin kararının yeterli olmadığı durumlarda müvekkilimizin İstinaf sürecine gitme hakkını kullanmasını sağlamak amacıyla dava dilekçesi hazırlar ve başvuru gerçekleştiririz.

Müvekkilimiz tutukluluk halinde olsun veya olmasın dava sürecini duruşmalara katılmak suretiyle takip ederiz.

İstinaf Mahkemesinin kararı onaması halinde temyiz talebinde bulunuruz.

İstinaf avukatı ile istinaf süreci nasıl başlar?

Adana İstinaf Avukatı, ilk derece mahkemesinin kararından sonraki 14 gün içerisinde İstinaf başvurusu yapabileceğiyle ilgili müvekkilini bilgilendirir.

Daha sonra müvekkilin İstinaf talebinde bulunduğu durumlarda, belirtilen yasal süre içerisinde dava dilekçesi hazırlanır ve harçlar yatırılır.

Sanığın bu süreçteki tutukluluğu olduğu durumda avukatı bu süreci müvekkilinin adına gerçekleştirir.

İstinaf mahkemesinin inelemesini yapmasını ve karar vermesini bekler, gerekli görülürse temyiz başvurusunda bulunulur.

İstinaf ne kadar sürer?

İstinaf süreci genel itibariyle 3 ay sürmektedir fakat çeşitli sebeplere bağlı olarak bu süreç daha uzun ya da kısa sürebilir.

Adana istinaf avukatı olarak verdiğimiz hizmetler

Adana en iyi istinaf avukatı olarak verdiğimiz hizmetler şu şekildedir:

Hukuki danışmanlık hizmeti

Başvuru ve dilekçe hazırlanması işlemleri

Harç yatırılması işlemleri

Dava takibi hizmeti

Temyiz başvurusu işlemleri

İstinaf avukatı ücretleri ne kadar?

Her dava biricik olduğundan danışan ile görüşülmeden ücret bilgisi verilmesi sağlıklı olmayacaktır. Bilgi almak için bizlere ulaşabilirsiniz.

İstanbul’da en iyi istinaf avukatını nasıl bulabilirim?

Adana hukuk bürosu olarak işimizi titiz ve profosyonel bir şekilde icra etmekteyiz.

İstinaf avukatı ne yapar?

İstinaf avukatı müvekkili için istinaf mahkemesine dilekçe hazırlar, başvuruda bulunur ve bütün süreci dikkatli bir şekilde takip eder.

İstinaf sürecinde yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Bölge adliye mahkemeleri ve bölge idare mahkemeleridir.