Adana Emlak ve Emlakçı Avukatı

Gündelik dilde gayrimenkul avukatı, tapu avukatı gibi isimlerle de anılan Adana emlak ve emlakçı avukatı, müvekkillerinin haklarını ve menfaatlerini savunur, hukuki meselelerde danışmanlık hizmeti verir ve vekaleten duruşmalara katılabilir.

Adana en iyi emlak ve emlakçı avukatı olmak için medeni hukuku ana başlığı altında bulunan bazı hukuki alanlarda uzmanlık ve tecrübe sahibi olmak gereklidir. Böylece taşınmaz mülkiyetlerin konu olduğu davalarda yetkin biçimde görev alınabilir.

Adana Emlak ve Emlakçı Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Medeni hukuk kapsamında düzenlenen 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu altında yer alan;

• Aile hukuku
  • Borçlar hukuku
  • Eşya hukuku
  • Miras hukuku
  • Kişiler hukuku

Başlıklar arasında eşya hukuku, emlak ve emlakçı avukatlarının ilgilendiği davaları kapsar. Bahsi geçen TMK, 1 Ocak 2002 günü yürürlüğe girmiştir. Gayrimenkul anlaşmazlıklarıyla ilgili davaları yürüten Adana avukat kadrolarının müvekkilleri çoğunlukla şu kişilerdir:

• Ev, dükkân ve arazi sahipleri,
  • Ev, dükkân ve arazi kiracıları,
  • Borç alacak anlaşmazlığı yaşayan ve gayrimenkul sahibi kişiler.

Adana hukuk bürosu çalışanı olarak bir emlak ve emlakçı avukatı, çoğu zaman arabulucu rolünü üstlenerek Adana Adliyesi’ne bile gitmeden bazı anlaşmazlıklara hukuki çözümler getirebilir. Ayrıca dava yoluna giden uzlaşmazlıklarda soruşturma ve kovuşturma gibi adımların takipçisi olurlar. Adana avukat kadroları arasında bir emlak ve emlakçı avukatının baktığı davalar şu şekilde listelenebilir:

• El atmanın önlenmesi davası,
  • Miras gayrimenkullerin paylaşımı,
  • Kar irtifakı süreçleri,
  • Tescil itirazları,
  • Haksız kira yükseltme davaları,
  • İpotek ve rehin davaları,
  • Kira bedeli tespit davaları,
  • Zilyetliğin korunması davaları,
  • Ecri misil davaları,
  • Taşınmazların yönetimi,
  • İzaleyi şüyu davaları,
  • Ayıplı gayrimenkul davaları,
  • Kamulaştırma davaları,
  • Geçit hakkı davaları,
  • Tahliye davaları.

Bir emlak ve emlakçı avukatının ilgileneceği dava bu başlıklardan farklı olarak da ortaya çıkabilmektedir. Ayrıca emlak ve emlakçı avukatları dava dışı durumlarda da hukuki danışmanlık hizmeti verebilir.

Adana’da Emlakçı Avukatı Hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Özdemir hukuk bürosu olarak eşya hukukunda uzman gayrimenkul avukatlarımız sayesinde emlakların anlaşmazlık konusu olduğu hukuki süreçlerde ilk olarak müvekkillerimizin vekaletini alırız. Hemen arkasından anlaşmazlık konusuyla alakalı bilgileri ve delilleri toplar mütalaa ederiz. Kurum, kuruluşlar, şirketler ve bireyler arasındaki emlak ve emlakçılık davalarının hakkaniyetli biçimde hukuka uygun çözülmesi için çalışırız. Eşya hukuku ve gayrimenkuller ile ilintili; yasaları, tebliğler ve mevzuatları güncel olarak yakında izleriz. Dava duruşmalarına hukuki dayanak sayılacak emsal kararları araştırırız. Birinci derece mahkeme kararlarına itirazlar gerçekleştirebilir, son kararı istinaf süreçlerine taşıyabiliriz.

Adana Emlakçı Avukatı ile Emlak Davası Nasıl Açılır?

Taşınmazların söz konusu olduğu hukuki meselelerde emlak ve emlakçı avukatı ile dava açmak için önce vekalet verilmelidir. Arkasından gayrimenkul avukatı bir dilekçe yazar ve gerekli mahkemelere başvuruda bulunur. Arkasından mahkeme tarafından verilecek duruşma tarihi beklenir ve dava başlar.

Emlak Davaları Ne Kadar Sürer?

2019 yılında Adalet Bakanlığı tarafından çeşitli mahkemelerde yürütülen özel dava türleri için bir zaman hedefi konulmuştur. Emlak ve emlakçı davaları da bu özel dava türleri içindedir ve kategoriler halinde farklı sürelerde sonuçlandırılır. Bunlardan en temel davalar şu şekilde listelenebilir:

• Ecri misil davaları üç yüz otuz gün,
  • Tahliye davaları üç yüz gün,
  • İzale-i şüyu davaları iki yüz gün ile bir yıl arası,
  • Tapu tescil ve tapu iptal davaları yedi yüz otuz gün,
  • Kira davaları ise bir yıl ve üzeri.

Ancak belirtilmelidir ki; gayrimenkulün değeri, tarafların sayısı, uzlaşmazlığın nedeni ve benzeri etmenler doğrultusunda davalar hedeflenen sürelerden daha uzun sürebilir.

Adana Emlak Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Özdemir hukuk bürosu içinde yer alan uzman ve tecrübeli emlak avukatlarımız ile bütün gayrimenkul hukuki süreçlerine yardımcı olabiliyoruz. Yukarıda sıralanan davalarda görev almamız kadar dava dışı hukuki meselelerde çok geniş bir yelpazede hizmet sunabiliyoruz. Bu hizmetlerden başlıcaları şu şekilde maddelenebilir:

• Proje değerlendirmeleri,
  • Gayrimenkul kredileri,
  • Taşınmazların sermaye olarak yönetimi,
  • Çevre mevzuatları denetimleri,
  • Emlaklar hakkında hukuki tespitler,
  • Kira anlaşmazlıklarında arabuluculuk,
  • Şahsi ve ayni hak tesisi,
  • Tapu işlemleri,
  • Devir ve kiralama sözleşmeleri,
  • T. C. Vatandaşı olmayanların mülkiyet satın alması.

Emlak ve Emlakçılık Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

Emlak ve emlakçılık avukatlarının ücretleri; müvekkiller ile hizmet alınacak avukatlar arasında serbest usulle belirlenebilir. Bu usulde Türkiye Barolar Birliği tarafından belirlenen asgari avukatlık bedellerinin altına düşülmemelidir. İhtiyaç duyulan hukuki destek, danışmanlık ve vekaleten dava işlemleri olarak ikiye ayrılabilir. İki ihtimalde de iş yoğunluğu ve gerekli olacak zaman gibi farklı değişkenler hizmet bedellerinde etkili olacaktır.

Adana’da En İyi Emlak ve Emlakçılık Avukatını Nasıl Bulabilirim?

Özdemir hukuk bürosu içinde yer alan medeni hukukun eşya hukuku dalında uzman ve tecrübe sahibi emlak ve emlakçı avukat kadrolarımızla taşınmazların söz konusu olduğu bütün hukuki süreçlerde yardıma hazırız.

Emlak ve Emlakçılık Avukatı Ne Yapar?

Emlak ve emlakçılık avukatları; taşınmaz mal varlıklarının konu olduğu hukuki süreçlerde danışmanlık hizmeti verir ve emlak davalarında müvekkillerinin vekaletini üstlenir. Duruşmalarda onların haklarını ve çıkarlarını savunur, mahkemelere gerekli talepleri iletir ve başvurularda bulunur. Gayrimenkul alım satımı ve kiralama gibi süreçlerde sözleşmeler hazırlar, gayrimenkul anlaşmazlıklarında arabuluculuk yapar ve haksız fiillerin ortaya çıktığı durumları dava sürecine götürür. Bilirkişi raporları, tanıkların dinlenmesi, delillerin tekrar değerlendirilmesi gibi isteklerde bulunur, birinci derece mahkeme kararlarına itiraz edebilir. Emlak sermayelerinin yönetiminde hukuki konulara yardımcı olur, mağdur müşteki sıfatındaki müvekkillerinin zararlarını tazmin etmeye çalışır.

Emlak Davasında Yetkili ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

Taşınmazların konu olduğu davalarda, taraflar arasındaki bir sözleşmede aksi belirtilmediği sürece görevli mahkemeler Asliye Hukuk Mahkemeleri’dir. Bu davalarda yetkili olan Asliye Hukuk Mahkemeleri ise davaya konu olan gayrimenkulün kayıtlı olduğu bölgedeki mahkemelerdir.