Adana İcra Avukatı

Adana avukat kadroları arasında icra hukuku alanında uzman ve tecrübe sahibi hukukçulara Adana icra avukatı denir. Alacaklı kişilerin alacaklarını, borçlulardan tahsil edememe durumlarında başvurulan icra hukuku, borçlu alacak ilişkilerinin hukuki düzenlemelerine dayanak oluşturur.

Adana en iyi icra avukatı; bu bağlamda borçların tazmin yoluyla kapatılması adına uzlaştırma ve dava gibi yöntemlerle çözüm üretir. Gerektiği durumlarda vakit kaybetmeden yargı kararı ve emniyet güçleri yardımıyla borçlunun taşınır ve taşınmaz varlıklarına haciz işlemlerini düzenler. Bu nedenle halk arasında haciz avukatı olarak da bilinmektedir.

Adana İcra Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Adana hukuk bürosu içinde çalışan bir icra avukatı müvekkillerinin haklarını savunmak ve çıkarlarını korumak için vekaleten duruşmalara katılır, borcun söz konusu olduğu anlaşmazlıklarda arabulucu sıfatıyla hakemlik üstlenir ve icra takip süreçlerini yönetir. 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu kapsamına giren hukuki anlaşmazlıklar üzerine danışmanlık ve vekalet hizmetleri sunar. En çok ilgilendiği dava başlıkları şu şekilde listelenebilir:

• İflas davaları,
  • İflas itiraz davaları,
  • Menfi tespit işlemleri,
  • Tasarrufun iptali için açılan davalar,
  • İcra davaları,
  • Karşılıksız çekler,
  • İcra iptal davaları,
  • Rehin ve ipotek işlemleri,
  • İstirdat davaları,
  • İhalenin feshedilmesi davaları.

Adana’da İcra Avukatı Hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Özdemir Hukuk Bürosu olarak, icra hukukunda uzman ve haciz işlemlerinde tecrübeli avukatlarımız sayesinde icrayla ilgili bütün hususlarda yardımcı olabiliyoruz. İlk aşamada icra dosyaları Adana Adliyesi’ne intikal etmeden önce alacak ve borçlu taraflar arasında irtibat oluşturmaya çalışıyoruz.  Uzlaşma yolunu açık tutarak dava sürecine gidilmeden borcun tahsil edilmesi için çaba gösteriyoruz. Mutabakat sağlanamadığı durumlarda, İcra Müdürlüğü yoluyla gerekli başvurularda bulunuyor ve vakit kaybetmeden icra takibi başlatıyoruz.

Bu süreçte başvururlar için gerekli dilekçeleri yazıyoruz. Birinci derece mahkemelerde alınan aleyhte kararlara itiraz edebiliyor ve temyiz ve istinaf süreçlerini başlatabiliyoruz. Davaları yakından takip ediyor borçların en kısa sürede tahsil edilmesi için çaba harcıyoruz.

Adana İcra avukatı ile İcra Davası Nasıl Açılır?

İcra davası açmak, bu konuda tecrübeli bir avukattan yardım alınarak kolay ve kısa bir süreçtir. Avukata vekalet verilerek ilk adım atıldıktan sonra icra takibinin hangi kategoride yapılacağı tespit edilir. Tespit edilen icra türü doğrultusunda gerekli deliller, kayıtlar toplanır.  Belgelerin eksiksiz olduğu dosyalar gerekli mercilere ulaştırılarak, takip talebi ve ödeme emri çıkartılır.

Süreç İcra Tevzi Bürosuna giderek devam eder. Çıkartılan ödeme emri ve icra takibi kararlarının yürürlüğe girmesi için bu noktada gerekli harç ve gider ödemeleri yapılmalıdır. Bu ödemelerin miktarı hacze konu olan borç bedeli oranında belirlenir.

Son olarak borçluya İcra Müdürlüğü tarafından ödeme emri ibraz edilir. Borçlular, itiraz davasıyla karşılık vermiyor ya da müdürlük tarafından belirtilen sürede borcu ödemiyorsa avukat eşliğinde taşınır ya da taşınmaz varlıklara el koyma işlemi başlatılabilir.

İcra Davaları Ne Kadar Sürer?

İcra davaları sadece davanın karara bağlanması açısından kısa süreli davalar olarak görünür. Çünkü bir dava için haciz kararı ya da reddinin hükmedilmesi ortalama on gün kısa bir zaman almaktadır.

Ancak davada karar çıkması son aşama değildir. Sonrasında borcu olan kişi ya da kurumu, icra emrinin ibraz edilmesi de biraz zaman alacaktır. Borçlu gerekli ödemeyi yapmaz ise icraya konu mal varlıklarının tespit edilmesi ve bunlara haciz uygulanması işi davanın sonuçlanmasından sonra çok uzun sürebilir. Böyle durumlarda uzun süren hukuki süreçlere başvurmadan önce iyi bir icra hukukçusuna, ihtiyari arabuluculuk hizmeti vermesi için başvuruda bulunmak çok fayda sağlayabilir.

Adana İcra Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

İcra ve iflas hukukuna giren meselelerde en sık başvurulan hizmetlerimiz şu şekilde sıralanabilir:

• İflas süreçlerinin yönetimi,
  • İcra ve haciz işlemleri,
  • Çeklerin takip edilmesi,
  • Rehin ve ipotek mal varlıklarının nakit paraya dönüştürülmesi,
  • Kredi ve leasing kontratlarında alacak takibi,
  • Kiralama ve finansal anlaşmalardan doğan borçlar,

İcra Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

Avukatlık Asgari Ücret Tarifesinde belirlenen ücretlerin altında olmamak kaydıyla icra avukatı hizmet bedelleri değişiklik gösterilebilir. Bu tarife her sene Türkiye Barolar Birliği tarafından güncellenmektedir. Bu tarifede tek seferlik standart ücretlerin yanında icrayla tazmin edilecek tutarın üstünden yüzdelik komisyonlarda belirtilmiştir.

Adana’da En İyi İcra Avukatını Nasıl Bulabilirim?

Adana avukatı olarak haciz işlemlerinde ve icra takibinde oldukça tecrübeli avukatlarımızla yardıma hazırız.

İcra Avukatı Ne Yapar?

İcra avukatları alacak ve borç mefhumlarının hukuki karşılıkları üzerine çalışır. Alacaklı ve borçlu taraflar, şirket, kurum, kuruluş ya da şahıslar olabilir. Tüzel olsun olmasın bütün tarafların arasındaki hukuki borç ilişkisiyle ilgilenebilir. İcra işlemleri yapar ve arabulucu rolünü üstlenebilir. Müvekkillerinin borçları tahsil edilebilsin diye için borçlunun taşınır ve taşınmaz mal varlıklarını tespit eder. İpotek talebine itiraz edebilir, ipotek kaldırma işlemlerini yürütebilir.

İcra Davasında Yetkili ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

İcra davası başlatacak müvekkiller her mahkemeye başvuruda bulunamaz.  Sözleşmeden doğan borçlarda, sözleşmede aksi bir düzenleme bulunmadığı sürece yetkili mahkemeler, icra edilecek malların bulunduğu bölge mahkemeleridir. Görevli mahkemeler ise bu bölgenin İcra Mahkemeleri’dir. İcra Mahkemeleri davaların niteliği doğrultusunda ikiye ayrılır: İcra Hukuk Mahkemeleri ve İcra Ceza Mahkemeleri.