Adana Tazminat Avukatı

Tazminat, kelime anlamı olarak zarar karşılığı ödenen para demektir. Bu bağlamda  tazminat davaları, kişilerin maddi ya da manevi anlamda uğradıkları zararın karşılığı olarak hem mağdur olan tarafın mağduriyeti için bir tazmin alabilmesi adına hem de mağduriyet yaşatan tarafın hatası için cezalandırılması adına açılan davalardır.

Adana Tazminat Avukatı, tazminat davaları konusunda tecrübe ve yetkinlik sahibi avukattır. Tazminat avukatı birden fazla hukuk mevzuatına hakim olmalıdır. Çünkü tazminat davaları, birçok hukuk alanının içerisinde bulunan bir dava türüdür.

Tazminat davaları maddi davalar olması yönüyle ceza hukukundan ziyade borçlar hukuku ile ilişkilidir. Çünkü tazminat davaları çoğunlukla kişilerin mağduriyetlerini maddi olarak tazmin eder. Yani kişiler bir nevi zarar verdikleri kişilere borçlu konumunda olurlar. Fakat mağdur edilen kişi isterse karşı tarafı hem ceza hukuku hem de tazminat hukuku yönünden davalar açarak cezalandırılmasını isteyebilir.

Tazminat Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Tazminat avukatı gerçek ya da tüzel kişilerin uğradığı bir zarar neticesinde yine gerçek ya da tüzel kişilerden verilen zararın tazminini hukuki yollarla sağlamayı amaçlayan avukatlardır.

Tazminat davası açılabilecek konulardan bazılarını şu şekilde sıralamak mümkündür:

• İşverenin ihmali sebebiyle iş kazasına bağlı olarak ortaya çıkan tazminat davası,
  • Hastanın; doktor veya sağlık çalışanının ihmali sebebiyle ölmesi veya sakat kalması durumunda ortaya çıkan tazminat davası,
  • Bir sözleşme ile anlaşan taraflardan birinin sözleşmeyi haksız yere feshetmesi sonucu oluşan tazminat davası,
  • Boşanma/aldatma sebebiyle ortaya çıkan tazminat davası,
  • Trafik kazasına bağlı olarak ortaya çıkan tazminat davası,
  • İşçinin kıdem tazminatı sebebiyle ortaya çıkan tazminat davası,
  • Meslek hastalığı sebebiyle tazminat davası,
  • Haksız tutuklama ya da kişiye büyük zarar verebilecek iftira sebebiyle ortaya çıkan tazminat davası,
  • Özel hayatın gizliliğini ihlal suçu gerekçesiyle ortaya çıkan tazminat davası,
  • Telif hakları nedeniyle ortaya çıkan tazminat davası,
  • Öldürülen kişinin yakınları tarafından destekten yoksun kalma sebebiyle açılan tazminat davası

Tazminat davaları yukarıdaki maddelerde de görüldüğü üzere pek çok farklı hukuk alanı ile ilişkidedir.

Tazminat davaları ikiye ayrılmaktadır:

1. Maddi Tazminat davaları

Maddi tazminat davaları, kişiye verilen maddi zararlar neticesinde açılan tazminat davası türüdür. Örneğin kişi trafik kazası sonucu karşı tarafın hatası sebebiyle aracının uğramış olduğu zarar için karşı tarafa tazminat davası açarak zararının tazmin edilmesini talep edebilir.

Öte yandan kişinin yaşam hakkına, bedenine, mal varlığına verilen zararlar sonucu da maddi tazminat davası açılabilmektedir. Maddi ya da manevi tazminat davalarının açılabilmesi için haksız fiil sayılan eylemin yasadışı bir eylem olması şart değildir, bu bağlamda tazminat davalarının göz önünde bulundurduğu öncelikli husus zarar gören tarafın uğradığı zararın tazmin edilebilmesidir.

Mağdur olan taraf uğradığı zararı ispat etmekle yükümlüdür. Bu sebeple kişinin mahkemeye sunabileceği belgeler tazminat davalarında son derece önemlidir.

MADDE 49- Kusurlu ve hukuka aykırı bir fiille başkasına zarar veren, bu zararı gidermekle yükümlüdür.

MADDE 50- Zarar gören, zararını ve zarar verenin kusurunu ispat yükü altındadır. Uğranılan zararın miktarı tam olarak ispat edilemiyorsa hâkim, olayların olağan akışını ve zarar görenin aldığı önlemleri göz önünde tutarak, zararın miktarını hakkaniyete uygun olarak belirler

MADDE 53- Ölüm hâlinde uğranılan zararlar özellikle şunlardır:

1. Cenaze giderleri.
  2. Ölüm hemen gerçekleşmemişse tedavi giderleri ile çalışma gücünün azalmasından ya da yitirilmesinden doğan kayıplar.
  3. Ölenin desteğinden yoksun kalan kişilerin bu sebeple uğradıkları kayıplar.

2. Manevi Tazminat Davaları

Manevi tazminat davaları haksız eylem sonucu kişinin kişilik haklarına verilen psikolojik ve manevi zararların maddi olarak temin edilebilmesi için açılan davalardır. Manevi tazminat davalarının kapsamı 6098 sayılı Türk Borçlar Kanununun 56. maddesince belirlenmiştir.

Bazı manevi tazminat davası gerekçeleri şunlardır:

• Evlilik akti içerisinde eşe karşı duygusal ya da psikolojik şiddet
  • Kişinin travma yaşamasına sebep olacak suçlar (tecavüz, taciz, iftira, alıkoyma vb.)
  • Kişinin bedensel bütünlüğünün ya da duyu organlarının zarar görmesine sebebiyet verecek haksız fiil

Bahsi geçen Kanun maddeleri şu şekildedir:

MADDE 56- Hâkim, bir kimsenin bedensel bütünlüğünün zedelenmesi durumunda, olayın özelliklerini göz önünde tutarak, zarar görene uygun bir miktar paranın manevi tazminat olarak ödenmesine karar verebilir. Ağır bedensel zarar veya ölüm hâlinde, zarar görenin veya ölenin yakınlarına da manevi tazminat olarak uygun bir miktar paranın ödenmesine karar verilebilir.

MADDE 57- Gerçek olmayan haberlerin yayılması veya bu tür ilanların yapılması ya da dürüstlük kurallarına aykırı diğer davranışlarda bulunulması yüzünden müşterileri azalan veya onları kaybetme tehlikesiyle karşılaşan kişi, bu davranışlara son verilmesini ve kusurun varlığı hâlinde zararının giderilmesini isteyebilir.

MADDE 58- Kişilik hakkının zedelenmesinden zarar gören, uğradığı manevi zarara karşılık manevi tazminat adı altında bir miktar para ödenmesini isteyebilir.

Tazminat davalarının dayanağı olan Türk borçlar kanunu hakkında,

https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6098.pdf  daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Adana’da tazminat avukatı hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl vermektedir?

Adana Hukuk Bürosu olarak danışanımızın yaşadığı mağduriyet hakkında bilgi edinir ve mağduriyetinin en kısa zamanda tazmin edilebilmesi adına haksız fiile kanıt olacak bütün bilgi ve belgeleri toparlarırız.

Topladığımız deliller üzerinde detaylı bir inceleme yaparak dava dilekçesine ek olarak Asliye Hukuk Mahkemesine sunarız.

Dava sürecini müvekkilimiz ile birlikte takip eder ve en doğru şekilde sonuçlandırılması için etkin bir görev alırız.

Tazminat avukatı ile tazminat davası nasıl açılır?

Adana tazminat avukatı olarak danışanımızla ön görüşme gerçekleştirir ve tazminat davası istemine sebep olan mağduriyet ve taleplerini dinleriz.

Danışanımızın yaşamış olduğu zarar ile ilgili belge ve delillerin temin edilmesinde yardımcı oluruz. (Örn: Şiddet mağdurunun almış olduğu darp raporu vb.)

Müvekkilimizle birlikte hazırlamış olduğumuz dava dilekçesi ile birlikte Asliye Hukuk Mahkemesine başvuruda bulunuruz.

Tazminat davaları ne kadar sürer?

Her davada olduğu gibi tazminat davalarının sonuçlanma süresi de; davanın niteliği, tarafların itiraz süreçleri, mahkemenin iş yükü, belgelerin temin edilme süresi gibi pek çok faktöre dayandığından net bir süre biçmek doğru olmayacaktır.

Adana tazminat avukatı olarak verdiğimiz hizmetler

Adana en iyi tazminat avukatı olarak verdiğimiz hizmetler şu şekildedir:

• Dava dilekçesi hazırlama ve başvuru süreci işlemleri için danışmanlık hizmeti sağlarız,
  • Müvekkilimiz adına gerekli delillerin temin edilmesi için yardımcı oluruz,
  • Hukuki danışmanlık hizmeti sağlarız,
  • Dava takibi hizmeti sağlarız,
  • Sakatlık raporu, kusur raporu, hasar raporu, darp raporu gibi belgelerin temin edilmesi sürecinde yardımcı oluruz

Tazminat avukatı ücretleri ne kadar?

Ücret bilgisi için en kısa zamanda bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Adana’da en iyi tazminat avukatını nasıl bulabilirim?

Sayısız tazminat davası tecrübesi olan avukatımız ile birlikte hizmet vermeye hazırız.

Tazminat avukatı ne yapar?

Müvekkilinin yaşadığı mağduriyetin tazmin edilebilmesi için tazminat davası başvurusunda bulunur ve dava sürecini titiz bir şekilde takip eder.

Tazminat davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisi?

Tazminat davalarında görevli mahkeme Asliye Hukuk Mahkemesidir.