Adana Vergi Avukatı

Vergi, devletin halka karşı bazı yükümlülüklerini yerine getirebilmek için vatandaştan aldığı ödemelerdir. Vergi hukuku; 3475 sayılı Vergi Usul Kanunu, 799 sayılı Damga Vergisi Kanunu, 1009 sayılı Gider Vergileri Kanunu maddelerince düzenlenmiştir.

Adana Vergi avukatı vergi suçlarıyla ilgili her türlü davaya bakan ve vergiyle ilişkili mevzuata hakim olan avukattır.

Vergi ödememek ve vergi ile ilgili usulsüzlük yapmak vergi suçunu oluşturur. Bu suç adli vergi suçu ve idari vergi suçu olarak ikiye ayrılır. Adli vergi suçu vergide kaçakçılık yapmak ve vergi kaçırma suçunu kapsar. İdari vergi suçu ise vergiyi eksik ya da geç yatırmaktır.

İdari vergi suçu yani vergiyi eksik ya da geç yatırmak para cezası ile sonuçlanırken, adli vergi suçu yani vergi kaçırmak ya da vergide kaçakçılık yapmak hapis cezasına sebep olabilmektedir.

Vergi verme zorunluluğu Türkiye Cumhuriyeti Anayasası Madde 73’de şöyle belirtilmiştir:

TCA 73. Madde : Herkes, kamu giderlerini karşılamak üzere, mali gücüne göre, vergi ödemekle yükümlüdür. Vergi yükünün adaletli ve dengeli dağılımı, maliye politikasının sosyal amacıdır.

Adana Vergi Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Vergi avukatı, 3475 sayılı Vergi Usul Kanunu, 799 sayılı Damga Vergisi Kanunu, 1009 sayılı Gider Vergileri Kanunu ve vergi ile ilgili diğer kanun maddeleri mevzuatına hakim olan ve vergi davaları yetkinliği olan avukattır.

Vergi avukatının bakmakta olduğu davaları şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Gümrük Vergilerine İtiraz ve Gümrük Vergilerinin İptali Davaları
  • Vergi Ceza İhbarnamesine İtiraz Davaları
  • Doğrudan İptal Davası
  • İdari İtirazdan Sonra İptal Davası Açma
  • Uzlaşma Başvurusundan Sonra Açılan İptal Davası
  • Genel ve Özel Usulsüzlük Cezasına Karşı İtiraz ve İptal Davası
  • Yürütmenin Durdurulması Davaları
  • Vergi Ziyaı Cezası Davaları

Gümrük Vergilerine İtiraz ve Gümrük Vergilerinin İptali Davaları

Gümrük vergileri kanunu, Türkiye gümrük sınırlarına giren eşya ve taşıtlardan alınan vergi türüdür. Gümrükle ilgili kanun maddeleri 4458 sayılı Gümrük kanununca belirlenmiştir.

Gümrük Kanunu madde 4’e göre kişiler gümrük sınırlarına girdikleri anda kontrolden geçmek ve gerekli vergileri ödemekli yükümlü tutulmuştur.

Madde 4 – Gümrük idareleriyle muhatap olan kişiler bu Kanun ve Cumhurbaşkanlığı kararnameleri ile bunlara dayanılarak çıkarılan mevzuat hükümlerine uymak; gümrük idarelerinin gerek bu Kanunda gerek diğer mevzuat hükümlerine göre yapacağı gözetim ve kontrollere tabi olmak; bu idarelerin kendi adına veya başka idareler nam veya hesabına tahsil edeceği her tür vergi, resim, harç ve ücretleri ödemek veya bunların teminata bağlamak; mevzuat hükümlerinin uymayı zorunlu kıldığı her tür işlemleri yerine getirmekle sorumludurlar.

Kişiler gümrük vergisi ile ilgili itiraz davalarına verginin tebliğini takip eden 15 gün içerisinde başvurmalıdır.

GÜMRÜK VERGİSİ Madde 242 – 1. Yükümlüler kendilerine tebliğ edilen gümrük vergileri, cezalar ve idari kararlara karşı tebliğ tarihinden itibaren onbeş gün içinde bir üst makama, üst makam yoksa aynı makama verecekleri bir dilekçe ile itiraz edebilir. 2. İdareye intikal eden itirazlar otuz gün içinde karara bağlanarak ilgili kişiye tebliğ edilir. 3. İtiraz dilekçelerinin süresi içinde yanlış makama verilmesi halinde, itiraz süresinde yapılmış sayılır ve idarece yetkili makama ulaştırılır. 4. İtirazın reddi kararlarına karşı işlemin yapıldığı yerdeki idari yargı mercilerine başvurulabilir.

Vergi Ceza İhbarnamesine İtiraz Davaları

Kişi, düzenlenen ihbarnamenin kanuna aykırı olduğu iddiasıyla dava açabilme hakkına sahiptir. Vergi ceza ihbarnamesine itiraz üç şekilde yapılabilir.

1. Doğrudan İptal Davası

Kişinin vergi ihbarnamesinin eline ulaşmasından sonraki 30 gün içerisinde dilekçe ile yaptığı itirazdır.

2. İdari İtirazdan Sonra İptal Davası Açma

Kişinin vergi idaresinin yapmış olduğu hataları gerekçe göstererek 5 yıl içerisinde yapmış olduğu itirazlardır. 5 yıl geçtikten sonra itiraz davası açılamaz.

3. Uzlaşma Başvurusundan Sonra Açılan İptal Davası

Kişi ilk olarak vergi idaresi ile uzlaşma yolunu seçer. Vergi idaresi uzlaşma istemini Kabul etmezse veya Kabul eder de uzlaşmaya varılamazsa kişi bu süreçten sonra iptal davası açabilir.

Genel ve Özel Usulsüzlük Cezasına Karşı İtiraz ve İptal Davası

Vergi usul kanununa göre usulsuzluk genel ve özel olarak iki kategoriye ayrılmaktadır.

Genel usulsüzlük tutulması zorunlu defterlerin tutulmaması veya veraset ve intikal vergisi beyannamelerinin süresinde verilmemesi gibi durumları kapsamaktadır.

Özel usulsüzlük ise fatura veya serbest meslek makbuzu düzenlenmemesi veya verilmemesi gibi eylemlerdir.

VUK Madde 351 – Usulsüzlük vergi kanunlarının şekle ve usule mütaallik hükümlerine riayet edilmemesidir.

Kişi, bu gibi usülsüzlükler sonucu genel ve özel usulsüzlük cezasına çarptırılabilir.

VUK Madde 353 – 1. Elektronik belge olarak düzenlenmesi gerekenler de dâhil olmak üzere, verilmesi ve alınması icabeden fatura, gider pusulası, müstahsil makbuzu ile serbest meslek makbuzlarının verilmemesi, alınmaması, düzenlenen bu belgelerde gerçek meblağdan farklı meblağlara yer verilmesi, bu belgelerin elektronik belge olarak düzenlenmesi gerekirken Maliye Bakanlığınca belirlenen zorunlu haller hariç olmak üzere kâğıt olarak düzenlenmesi ya da bu Kanunun 227, 231 ve 234 üncü maddelerine göre hiç düzenlenmemiş sayılması halinde; bu belgeleri düzenlemek ve almak zorunda olanların her birine, her bir belge için 240 (1.000) Türk lirasından aşağı olmamak üzere bu belgelere yazılması gereken meblağın veya meblağ farkının %10’u nispetinde özel usulsüzlük cezası kesilir.

Kişi bu gibi cezai işlem durumlarında vergi dairesinden uzlaşma talep edebilmektedir. Uzlaşmanın işe yaramadığı durumlarda adli süreç başlatılarak iptal davası için başvuru yapılır.

Yürütmenin Durdurulması Davaları

Kişi vergi dairesi tarafından kendisine verilen para cezasını karşılayamazsa yürütmenin durdurulması için talepte bulunur ve dava sonuçlanana kadar idari para cezası askıya alınır.

Vergi Ziyaı Cezası Davaları

Vergi ziyai kişilerin vergi ödemesini zamanında yapmaması sebebiyle adli para cezasına çarptırıldığı dvalardır.

Vergi ziyai davalarının hükmü VUK madde 341’de şu şekilde tarif edilmiştir:

Madde 341 – Vergi ziyaı, mükellefin veya sorumlunun vergilendirme ile ilgili ödevlerini zamanında yerine getirmemesi veya eksik yerine getirmesi yüzünden, verginin zamanında tahakkuk ettirilmemesini veya eksik tahakkuk ettirilmesini ifade eder.

Vergi davalarının dayanağı olan vergi usül kanunu hakkında, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=213&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=4 daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Adana’da Vergi Avukatı Hizmetini Adana Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Adana avukat olarak müvekkillerimizin ilgili kanun mevzuatında belirlenen anayasal haklarını koruruz.

Müvekkilimiz ile vergi dairesi arasında arabuluculuk hizmeti sağlarız.

Arabuluculuk hizmetinin yeterli olmadığı durumlarda müvekkilimizin talebi üzerine vergi davaları için dilekçe ile ilgili mahkemeye başvuruda bulunuruz.

Adana Vergi Avukatı ile Vergi Davası Nasıl Açılır?

Adana vergi avukatı müvekkilinden noter onaylı vekaletname alır ve yasal olarak belirlenen süre olan 30 gün içerisinde dava isteminde bulunur. Avukat tarafından müvekkile vergi hukuku danışmanlık hizmeti ve dava takip hizmeti sağlanır.

Vergi Davaları Ne Kadar Sürer?

Vergi davalarının süresi ile ilgili kanun maddesi şu şekildedir:

2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Madde 2- Danıştay, bölge idare, idare ve vergi mahkemelerinde dosyalar, bu kanun ve diğer kanunlarda belirtilen öncelik veya ivedilik durumları ile Danıştay için Başkanlar Kurulunca; diğer mahkemelerin Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulunca konu itibariyle tespit edilip Resmi Gazetede ilan edilecek öncelikli işler göz önünde bulundurulmak suretiyle geliş tarihlerine göre incelenir ve tekemmül ettikleri sıra dahilinde bir karara bağlanır. Bunların dışında kalan dosyalar ise tekemmül ettikleri sıraya göre ve tekemmül tarihinden itibaren en geç altı ay içinde sonuçlandırılır.

Adana Vergi Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Adana en iyi vergi avukatı olarak verdiğimiz hizmetleri şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Müvekkilimiz ile vergi dairesi arasında arabuluculuk hizmeti
  • Müvekkilimiz adına dava dilekçesi hazırlama ve dava başvurusu istemi
  • İptal davaları
  • Ceza davaları
  • İcra işlemleri için itiraz süreçleri
  • Vergi hukuku danışmanlık hizmeti
  • Dava takip hizmeti

Vergi Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

Ücret bilgisi için bizimle iletişime geçerek bilgi alabilirsiniz.

Adana’da En İyi Vergi Avukatını Nasıl Bulabilirim?

Adana hukuk bürosu olarak vergi hukuku alanında son derece tecrübeli meslektaşlarımızla birlikte hizmet vermekteyiz.

Vergi Avukatı Ne Yapar?

Adana vergi avukatı müvekkili adına vergi davaları sürecini başlatır, vergi hukuku danışmanlığı sağlar ve dava takip hizmeti verir.

Vergi Davasında Yetkili ve Görevli Mahkeme Hangisidir?

Vergi davalarında görevli mahkeme vergi mahkemeleridir.