Adana Yağma (Gasp) Suçu Davasına Bakan Avukat

5237 sayılı Türk Ceza Kanunu 148 ve 149 maddeleri, yağma suçu ile ilgili detaylı bilgiler barındırır. Aynı zamanda bu kanun maddelerinde, yağma suçunu verilecek olan cezalar da detaylı şekilde tanımlanmıştır. Adana yağma suçu davasına bakan avukat ise ceza kanunu kapsamında müvekkillerinin masumiyetini kanıtlamaya çalışır. Aynı zamanda müvekkillerinin savunmasını yapar.

Yağma (Gasp) Suçu Davasına Bakan Avukat Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Adana yağma suçu davasına bakan avukat, ağır ceza davalarında deneyimli ve ceza kanunu konusunda uzman olan hukuk fakültesi mezunu kişidir.

Uzmanlığı ve deneyimi doğrultusunda Adana yağma suçu davasına bakan avukat, aşağıda detaylı açıklanan suçlarla ilgilenir.

Basit Yağma Suçu

TCK Madde 148’de basit yağma suçu; kişinin silah kullanmadan ve kendisini açık bir şekilde göstererek yağma suçu işlemesidir. Kişinin herhangi bir örgütle bağlantısı yoktur. Bedenen ve ruhen kendisini savunamayacak düzeyde olan kişilere karşı suçu işlemiştir. Suç tehdit ve baskı kullanılarak işlenmiştir.

Mesela zorla senet imzalatılması bu suç kapsamındadır. Suçu işleyen kişi ya da kişiler, ilgili yasaya göre 6 yıl ile 10 yıl arasında hapis cezasına çarptırılır.

Nitelikli Yağma Suçu

TCK madde 149’da nitelikli yağma suçu detaylı bir şekilde tanımlanmıştır. Ayrıca bu suça verilecek olan cezalar da ilgili yasa maddesinde belirtilmiştir.

İlgili kanun maddesine göre nitelikli yağma suçu, kendini koruyamayacak olan kişi ya da kişilere silahla işlenen suç olarak tanımlanır. Silah kavramı ilgili yasa maddesinde tanımlanmıştır. Yasa maddesine göre amacına göre tırnak makası bile silah olarak tanımlanır.

Kişinin kendisini tanınmayacak hale sokması, suçu işlemesini kolaylaştıracaktır. Mesela kişinin kar maskesi takarak suçu işlemesi daha kolay hale gelmektedir.

Birden Fazla Kişi Tarafından Yağma Suçunun İşlenmesi

TCK madde 37’ye göre yağma suçunun birden fazla kişi tarafından işlenmesi, suçu daha korkutucu hale getirecektir. Hatta suçun işlenmesini kolaylaştıracaktır.

Suç Örgütüne Yarar Sağlamak Amacıyla İşlenen Yağma Suçu

Herhangi bir suç örgütünün gücünü kullanarak suçun işlenmesidir. Suç örgütü vasıtasıyla suçun işlenmesi, suçun daha kolay işlenmesini sağlayacaktır. Suç ayrıca suç örgütüne yarar sağlamak amacıyla da işlenebilir.

Hukuki İlişkiye Dayanan Alacağın Tahsili Amacıyla İşlenen Yağma Suçu

Kişi ya da kişiler hukuki alacaklarını hukuksuz yollardan tahsil etmeye çalışırlarsa, yağma suçu işlemiş olurlar. Bu tür suçu işleyen kişi ya da kişiler kasten yaralama ve tehdit suçlarından da ceza alacaklardır. TCK Madde 150/1’de hukuki ilişkiye dayanan alacağın tahsili amacıyla işlenen yağma suçları ve bu suçlara verilecek olan cezalar detaylı bir şekilde tanımlanmıştır.

Yağma Suçunda Malın Değerinin Az Olması Durumu

TCK madde 150’de yağma suçuna konu olan malın değeri az olursa cezada indirim uygulanabilir. Bu duruma davaya bakan hakim karar verir. Ancak yağma suçuna maruz kalan kişinin cebinde 1 lira varsa ve tüm malvarlığı o anda oysa o zaman cezada indirim uygulanmaz. Çünkü yağma tüm malvarlığına yönelik yapılmıştır.

Hırsızlık Suçunun Yağmaya Dönüşmesi

El çabukluğu marifetiyle kişi fark etmeden mal ya da para çalınmışsa ve malı alınan kişi durumu fark ederse olay hırsızlık suçunun yanı sıra kapkaç suçunu da içermiş olur.

Nitelikli yağma suçunun cezası ilgili yasa da 5 yıl ile 10 yıl arasında öngörülmüştür. Yağma suçundan mağdur olan kişi sayısı birden fazlaysa verilen cezanın sınırı 12 yıldan aşağı olamaz.

Yağma suçlarıyla ilgili yasa mevzuatına, https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.5237-20040926.pdf  bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

Adana’da Yağma Suçu Davasına Bakan Avukat Hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Adana en iyi yağma suçu davasına bakan avukat personelimizle yağma suçundan mağdur olan müvekkillerimize yardımcı oluyoruz. Müvekkillerimizin etkin pişmanlıktan yararlanmalarını sağlıyoruz.

Suç isnat edilen kişi ya da kişiler suçsuz olduklarına inanıyorlarsa, bu kişilerin suçsuzluğunu ispat etmeye çalışıyoruz.

Yağma Suçu Davasına Bakan Avukat ile Yağma Suçu Davası Nasıl Açılır?

Adana yağma suçu davasına bakan avukat ile yağma suçuyla ilgili dava açılmaz. Avukatın dava açma yetkisi yoktur. Suç tespit edildikten sonra savcılığa intikal eder ve savcılık da iddianame hazırlayarak dosyayı ceza ve ağır ceza mahkemesine sevk eder.

Eğer mahkeme dava açmayı uygun görürse, dava süreci başlamış olur.

Eğer suçu işleyen kişi ya da kişiler 18 yaşın altındaysa dava çocuk mahkemelerinde açılır.

Yağma Suçu Davaları Ne Kadar Sürer?

Ceza ve ağır ceza davalarının tamamlanma süreleri ile ilgili kesin bir şey söylemek mümkün değildir. Dava süreci; delillerin toplanması, tanıkların dinlenmesi, adli tatil, bilirkişi raporu gibi faktörlere bağlı olarak uzayabilir.

Yağma Suçu Davasına Bakan Avukat Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Adana hukuk bürosu olarak müvekkillerimize başta danışmanlık hizmeti olmak üzere vekillik hizmeti veriyoruz.

Adana avukat personelimizle sanık aleyhine toplanan delilleri inceliyoruz. Ayrıca yağma suçu ile suçlanan müvekkillerimizin ifade ve sorgu işlemlerinde yanlarında oluyoruz.

Adana adliyesi ve diğer adliyelerde müvekkillerimizin dosyalarını takip ediyoruz ve haklarını savunuyoruz.

Adana yağma suçu davasına bakan avukat personelimizle müvekkillerimizin işlerini kolaylaştıracak işlemleri gerçekleştiriyoruz.

Yağma Suçuna bakan avukatın ücretleri ne kadar?

Ceza ve ağır ceza vekalet ve danışmanlık ücreti hakkında detaylı bilgi almak için bizleri hemen arayın.

Adana’da en iyi yağma suçu davasına bakan avukatı nasıl bulabilirim?

Adana ilindeki en iyi ceza ve ağır ceza avukatları ile birlikte çalışıyoruz.

Yağma suçuna bakan avukat ne yapar?

Ceza ve ağır ceza davalarına müdahil olur. Danışmanlık hizmeti verir. Müvekkili aleyhinde toplanan delilleri inceler. Kolluk kuvvetleri tarafından gerçekleştirilen sorgulama ve ifade alma sırasında müvekkiline nezaret eder.

Yağma suçu davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Sulh ceza mahkemeleri, asliye ceza mahkemeleri, Yargıtay ceza daireleri ve ceza mahkemeleri yetkili ve görevlidir.