Adana Miras Avukatı

Adana Miras Avukatı Miras Hukuku alanında bilgi ve yetkinlik sahibi kişidir. Miras hukukunun kapsadığı her türlü dava konusu ve hukuki işlemle ilgili danışanlarına hukuk danışmanlığı ve dava takibi hizmeti vermektedir.

Miras avukatı nedir ve hangi davalara bakar?

Adana Miras Avukatı Miras Hukukunun kaynağı olan Türk Medeni Kanununun 495. maddesine ve miras hukuku ile bağlantılı her türlü mevzuat bilgisine hakimdir.

Adana Miras Avukatı kişilerin yasal ya da atanmış miras haklarını korumayı ve mirasın hak sahibi kimselere ulaşmasını sağlar.

Miras avukatının baktığı davaları şu şekilde sıralamak mümkündür:

1.) Redd-i Miras Davası

Murisin ölümünden sonra miras otomatik olarak yasal mirasçılara geçmektedir. Bu sebeple yasal mirasçıların, bir sorun ya da hukuksuzluk olmadığı sürece mirası almak için bir dava açmasına gerek yoktur.

TMK Madde 599- Mirasçılar, mirasbırakanın ölümü ile mirası bir bütün olarak, kanun gereğince kazanırlar.Fakat mirasın otomatik olarak mirasçıya aktarılıyor olması, mirasçının istemediği sebepler de doğurabilmektedir. Miras almak için davaya gerek duyulmasa da mirasın reddedilebilmesi için mutlaka bir miras avukatı ile görüşülüp mirasın reddedilmesi gerekir.

Kimi durumlarda murisin borcu mirasından fazla ya da mirasına denk olabilmektedir. Murisin borcunun mirasından fazla olduğu durumlarda mahkeme otomatik olarak Redd-i Miras davası açabilir. Öte yandan, mirasçı olan kişi de benzer sebeple reddi miras davası açabilmektedir.

TMK Madde 605-Yasal ve atanmış mirasçılar mirası reddedebilirler. Ölümü tarihinde mirasbırakanın ödemeden aczi açıkça belli veya resmen tespit edilmiş ise, miras reddedilmiş sayılır.

TMK Madde 609- Mirasın reddi, mirasçılar tarafından sulh mahkemesine sözlü veya yazılı beyanla yapılır.

Bir diğer Redd-i Miras davası gerekçesi de muris ile yasal mirasçı arasındaki küslük durumudur. Mirasçılar bu sebepten ötürü de Redd-i Miras davasına başvurabilmektedir.

Redd-i Miras davası murisin ölümünden sonraki 3 ay içerisinde açılmalıdır.

TMK Madde 606- Miras, üç ay içinde reddolunabilir.

2.) Tereke Tespiti Davası

Murisin ölümünden sonra yasal ya da atanmış mirasçıları; murisin üzerindeki taşınır/taşınmaz mal varlığının, banka hesaplarındaki meblağnın ve borcunun tespit edilebilmesi için tereke tespit davası açma hakkına sahiptir.

Bazı durumlarda mirasçılar muris ile ayrı yerlerde yaşadığı veya uzun süredir görüşmediği için murisin mal varlığının hepsinden ya da borcunun miktarından haberdar olmayabilirler. Tereke Tespiti Davası bu gibi durumlarda kişilerin haklarını korumayı amaçlamaktadır.

Madde 590- Aşağıdaki sebeplerden birinin gerçekleşmesi hâlinde sulh hâkimi terekenin defterinin tutulmasına karar verir: 1. Mirasçılar arasında vesayet altına alınmış olan veya alınması gereken kimse varsa, 2. Mirasçılardan biri uzun süreden beri bulunamıyorsa ve temsilcisi de yoksa, 3. Mirasçılardan veya ilgililerden biri, ölüm tarihinden başlayarak bir ay içinde istemde bulunursa, Defter tutma işlemi gecikmeksizin tamamlanır.

3.) İzale-i Şuyu Davası

Bazı durumlarda miras bırakılan taşınmaz mirasçılara ortak olarak miras bırakılmış olabilmektedir. Bu gibi durumlarda mirasçılardan en az biri ortaklığın giderilmesi için mahkemeye başvuruda bulunursa İzale-i Şuyu davası açılır.

Ortak olarak miras bırakılan taşınmazın tarla, arsa vb taşınmazlar olduğu durumlarda tarla, mirasçı sayısı kadar kişiye bölünerek ortaklık durumu ortadan kaldırılabilir veya taşınmaz satılıp elde edilen para ortak mirasçılara dağıtılmak suretiyle pay edilebilmektedir.

TMK Madde 698- Hukukî bir işlem gereğince veya paylı malın sürekli bir amaca özgülenmiş olması sebebiyle paylı mülkiyeti devam ettirme yükümlülüğü bulunmadıkça, paydaşlardan her biri malın paylaşılmasını isteyebilir.

TMK Madde 699- Paylaşma, malın aynen bölüşülmesi veya pazarlık ya da artırmayla satılarak bedelinin bölüşülmesi biçiminde gerçekleştirilir.

4.) Tenkis Davası

Muris yasal mirasçılarına bırakması gereken miras üzerinde yasal olarak belirlenen sınırın üzerinde tasarrufta bulunamaz. Murisin vasiyetname ile atadığı mirasçılara para verirken, yasal mirasçılarının saklı payı için belirlenen sınırın üstünde tasarrufta bulunmuş olması durumunda mirasçılar hukuken belirlenen haklarını geri kazanmak için tenkis davası açabilmektedir.

Madde 506- Saklı pay aşağıdaki oranlardan ibarettir: 1. Altsoy için yasal miras payının yarısı, 2. Ana ve babadan her biri için yasal miras payının dörtte biri, 3. (Mülga: 4/5/2007-5650/2 md.) 4. Sağ kalan eş için, altsoy veya ana ve baba zümresiyle birlikte mirasçı olması hâlinde yasal miras payının tamamı, diğer hâllerde yasal miras payının dörtte üçü.

5.) Muris Muvazaası Davası

Muris yasal mirasçılarına miras bırakmamak adına üzerindeki mal varlığını saklamak için çeşitli yöntemlere başvurmak suretiyle usulsüzlük yaparak mal kaçırma yoluna giderse, mirasçılar muris muvazaası davasına başvurabilir.

Miras davalarının dayanağı olan Türk Medeni Hukuku hakkında, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.4721.pdf daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Adana’da Miras avukatı hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl vermektedir?

Öncelikle danışanlarımızın istek ve şikayetlerini dinleyerek konuya en uygun davayı ve hukuki yolu belirleriz.

Daha sonra müvekkilimiz ile birlikte hazırlamış olduğumuz dava dilekçesi ile birlikte mahkemeye dava isteminde bulunuruz.

Dava sürecini baştan sona takip eder ve hukuka en uygun şekilde sonuçlanması için çabalarız.

Müvekkillerimizin ihtiyacı olan her türlü hukuki bilgiyi onlara sağlarız.

Gerekli durumlarda mahkemeye sunulması müvekkilimizin faydasına olacak belgelerin temin edilebilmesi için harekete geçeriz.

Miras avukatı ile miras davası nasıl açılır?

Miras hukuku kapsamına giren bir konuyla ilgili hukuki yardım almak isteyen kişiler Adana Miras Avukatı ile bir ön görüşme sağlarlar.

Adana miras avukatı sorunun tespitini yaparak mevzuata en uygun şekilde bir hukuki yol belirler.

Adana Miras Avukatı, müvekkili ile birlikte hazırladığı dava dilekçesi ile mahkemeye dava isteminde bulunarak başvuruyu gerçekleştirir.

Avukat, dava sonuçlanana kadar süreci takip eder.

Miras davaları ne kadar sürer?

Miras davalarının ortalama sonuçlanma süresi yaklaşık olarak 730 gündür. Fakat davanın niteliğine ve tarafların anlaşıp anlaşmaması gibi sebeplere bağlı olarak daha uzun sürebildiği de görülmüştür.

Miras avukatı olarak verdiğimiz hizmetler

Adana en iyi miras avukatı olarak verdiğimiz hizmetleri şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Danışmanlık ve vekillik hizmeti
  • Veraset ilamının alınması hizmeti
  • Dava dilekçesi hazırlanması hizmeti
  • Vasiyetname hazırlanması hizmeti
  • İntikal hizmeti
  • Muris Muvazaası davası başvurusu ve takibi
  • Tenkis Davası başvurusu ve takibi
  • İzale-I Şuyu davası başvurusu ve takibi
  • Reddi miras davası başvurusu ve takibi
  • Tereke tespit davası başvurusu ve takibi

Miras avukatı ücretleri ne kadar?

Avukat ücreti bilgisi için bizimle iletişime geçiniz.

Adana’da en iyi miras avukatını nasıl bulabilirim?

Adana avukat olarak davaları en hızlı ve doğru şekilde yürütür ve sonuçlandırırız.

Miras avukatı ne yapar?

Miras avukatı murisin vasiyetnamesini hukuka uygun bir biçimde düzenler, mirasçıların almaları gereken miktarı almalarına yardımcı olur ve haklarını korur.

Miras davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Miras davalarında görevli mahkeme Sulh Hukuk Mahkemesidir.