Adana Cinayet Suçu Davası Avukatı

Adana cinayet suçu davası avukatı, anayasamızda ağır ceza suçu kapsamına giren ve cezası konusunda son derece ehemmiyet gösterilen bir suç olan cinayet suçunun davalarına bakan avukattır.

Cinayet suçunun yaptırımları ve konusu, 5237 sayılı Türk Ceza Kanununca belirlenmiştir.

Cinayet suçu davası avukatı nedir ve hangi davalara bakar?

Cinayet suçu davası avukatı isminden de anlaşılacağı üzere cinayet suçu işlenmesi sebebiyle açılan davalara bakan avukattır.

Cinayet suçu davası avukatının bakmakta olduğu dava içeriğini ve ilgili kanun maddelerini şu şekilde sıralamak mümkündür:

Kasten adam öldürme suçu

Madde 81- (1) Bir insanı kasten öldüren kişi, müebbet hapis cezası ile cezalandırılır.

Nitelikli ve kasıtlı adam öldürme suçu

• Nitelikli ve kasıtlı adam öldürme suçunde kişi ağırlaştırılmış müebbet istemiyle yargılanır.
  • Nitelikli ve kasıtlı adam öldürme suçu kendi içerisinde farklı şekillere ayrılmaktadır.
  • Kişi bir başkasını tasarlayarak öldürme suçu işlemiş olabilir. Burada cinayet anlık işlenen cinayetten ayrışarak uzun bir sürece yayılmaktadır. Sanık bir süredir kişiyi öldürmek için plan yapıyor ve fırsat kolluyorsa bu, tasarlayarak adam öldürme suçunu teşkil eder.
  • Bir diğer unsur canavarca hisle adam öldürme şeklidir. Burada sanık cinayeti işlerken defalarca bıçaklamış yahut eziyet ederek öldürmüş olabilmektedir. Hakim buradan maktulün ölüm şekline bakarak sanığın canavarsa hislerle kişiyi öldürdüğüne kanaat getirebilir.
  • Sanık maktul ya da maktulleri bir evi yakarak veya içerisinde insan olan bir aracı suya atarak vb. şekillerde yangın, su baskını, boğulma, bombalama gibi yollara başvurarak da öldürmüş olabilir. Bu da diğerleri gibi kasten adam öldürme kapsamındadır.

Nitelikli haller Madde 82- (1) Kasten öldürme suçunun;

1. a) Tasarlayarak,
  2. b) Canavarca hisle veya eziyet çektirerek,
  3. c) Yangın, su baskını, tahrip, batırma veya bombalama ya da nükleer, biyolojik veya kimyasal silah kullanmak suretiyle,
  4. d) Üstsoy veya altsoydan birine ya da eş, boşandığı eş veya kardeşe karşı,25
  5. e) Çocuğa ya da beden veya ruh bakımından kendisini savunamayacak durumda bulunan kişiye karşı,
  6. f) Kadına karşı, 25 8/7/2021 tarihli ve 7331 sayılı Kanunun 6 ncı maddesiyle, bu bentte yer alan “eş” ibaresi “eş, boşandığı eş” şeklinde değiştirilmiştir.
  7. g) Kişinin yerine getirdiği kamu görevi nedeniyle,
  8. h) Bir suçu gizlemek, delillerini ortadan kaldırmak veya işlenmesini kolaylaştırmak ya da yakalanmamak amacıyla,26
  9. i) Bir suçu işleyememekten dolayı duyduğu infialle,
  10. j) Kan gütme saikiyle,27
  11. k) Töre saikiyle,

İşlenmesi halinde, kişi ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası ile cezalandırılır.

İhmal sebebiyle kasten adam öldürme suçu

• Bir şeyin birinin ölümüne sebebiyet vereceği bilinmesine rağmen ihmal edilmesi ve kişinin ölümüne sebebiyet verilmesi kasten adam öldürme suçu kapsamına girer. Örneğin elektrik kaçağı olan bir aracın işverenin bilmesine rağmen arızayı tamiri ettirmeyi ihmal etmesi ve işçinin ölümüne sebep olması kasten adam öldürme suçudur. Benzer şekilde asansörün bozuk olduğu bilinmesine rağmen bakımının yaptırılmaması sonucu apartman sakinlerinden birinin vefat etmesini de bu kapsama alabiliriz.

Madde 83- (1) Kişinin yükümlü olduğu belli bir icrai davranışı gerçekleştirmemesi dolayısıyla meydana gelen ölüm neticesinden sorumlu tutulabilmesi için, bu neticenin oluşumuna sebebiyet veren yükümlülük ihmalinin icrai davranışa eşdeğer olması gerekir. (2) İhmali ve icrai davranışın eşdeğer kabul edilebilmesi için, kişinin; a) Belli bir icrai davranışta bulunmak hususunda kanuni düzenlemelerden veya sözleşmeden kaynaklanan bir yükümlülüğünün bulunması, b) Önceden gerçekleştirdiği davranışın başkalarının hayatı ile ilgili olarak tehlikeli bir durum oluşturması, gerekir. (3) Belli bir yükümlülüğün ihmali ile ölüme neden olan kişi hakkında, temel ceza olarak, ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası yerine yirmi yıldan yirmibeş yıla kadar, müebbet hapis cezası yerine onbeş yıldan yirmi yıla kadar, diğer hallerde ise on yıldan onbeş yıla kadar hapis cezasına hükmolunabileceği gibi, cezada indirim de yapılmayabilir.

İntahara sevk etme sebebiyle kasten adam öldürme suçu

Madde 84- (1) Başkasını intihara azmettiren, teşvik eden, başkasının intihar kararını kuvvetlendiren ya da başkasının intiharına herhangi bir şekilde yardım eden kişi, iki yıldan beş yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. (2) İntiharın gerçekleşmesi durumunda, kişi dört yıldan on yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. (3) Başkalarını intihara alenen teşvik eden kişi, üç yıldan sekiz yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. (4) İşlediği fiilin anlam ve sonuçlarını algılama yeteneği gelişmemiş olan veya ortadan kaldırılan kişileri intihara sevk edenlerle cebir veya tehdit kullanmak suretiyle kişileri intihara mecbur edenler, kasten öldürme suçundan sorumlu tutulurlar.

Taksirle adam öldürme suçu

Madde 85- (1) Taksirle bir insanın ölümüne neden olan kişi, iki yıldan altı yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. (2) Fiil, birden fazla insanın ölümüne ya da bir veya birden fazla kişinin ölümü ile birlikte bir veya birden fazla kişinin yaralanmasına neden olmuş ise, kişi iki yıldan onbeş yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

Cinayet davalarının dayanağı olan kanun metinlerini detaylı incelemek için, https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.5237.pdf bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

Adana’da Cinayet suçu avukatı hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl vermektedir?

Ceza davaları şikayet üzerine savcılığın istemiyle açılmaktadır. Savcılık gelen şikayet üzerine bir iddianame hazırlar ve dava isteminde bulunur.

Adana hukuk bürosu olarak müvekkilimizve dava dosyasını inceleriz. Müvekkilimiz adına gerekli bilgi, belge ve delilleri temin ederiz ve mahkemeye sunarız.

Müvekkilimiz adına olayın görgü şahitleri varsa bunlara ulaşır ve tanık olarak ifade vermelerini sağlarız.

Olayın gerçekleştiği yerde mobese ya da dükkan kamerası gibi görüntü kaydediciler varsa bunların içerisindeki kayıtları alır ve mahkemeye sunarız.

Dava sürecini müvekkilimiz adına takip ederiz.

Dava sürecinde, ifade alınırken ve savunma yapılırken müvekkilimizin hak ve özgürlüklerini gözetiriz.

Cinayet suçu davası avukatı ile cinayet suçu davası nasıl açılır?

Cinayet suçu ceza hukuku kapsamına girmektedir. Ceza hukuku davalarında dava, avukat ve başvuru dilekçesi ile değil savcılığın hazırladığı iddianame ile açılmaktadır.

Cinayet suçu davaları ne kadar sürer?

Cinayet suçu davalarında zamanaşımı süresi 25 yıldır. Yani davanın niteliğine bağlı olarak çok uzun yıllar sürebilmektedir. Fakat cinayetin failinin apaçık ortada olduğu durumlarda daha kısa sürmektedir.

Cinayet suçu davası avukatı olarak verdiğimiz hizmetler

Adana en iyi cinayet suçu davası avukatı olarak verdiğimiz hizmetler şu şekildedir:

• Ceza hukuku danışmanlık hizmeti
  • Bilgi ve belgeleri temin etme işlemleri
  • Mobese, dükkan kamerası, araç kamerası gibi görüntü kaydedicilerden olayın görüntüsüne ulaşmak için izin işlemleri
  • Dava takibi hizmeti
  • Gerekli durumlarda İstinaf ve Temyiz süreci başvuruları
  • Temyiz ve İstinaf davası için dilekçe hazırlama işlemleri

Cinayet avukatı ücretleri ne kadar?

Ücret bilgisi için bizimle iletişime geçiniz.

Adana’da en iyi bilişim avukatını nasıl bulabilirim?

Türk ceza kanunu mevzuatına hakim ve onlarca cinayet davası tecrübesi bulunan avukat meslektaşlarımız ile birlikte dava sürecinizde sizlere hizmet vermeye hazırız.

Cinayet avukatı ne yapar?

Cinayet avukatı cinayet davalarını müvekkili adına takip eder, savunmasını gerçekleştirir ve yasal süreç boyunca müvekkilinin haklarını gözetir.

Cinayet davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Cinayet davalarında görevli mahkeme ağır ceza mahkemesidir.