Adana Trafik Kazası Avukatı

Adana avukat kadroları arasında çoğunlukla trafikte yaşanan kazalardan oluşan trafik davaları ile ilgilenen avukatlara Adana trafik kazası avukatı denir. Adana en iyi trafik ve kaza avukatı, müşteki mağdur ya da sanık, şüpheli sıfatlarıyla kendilerine başvuran müvekkillerinin haklarını savunur ve çıkarlarını korur. Adana Adliyesi içinde yürütülen dava duruşmalarına katılır.

Adana Trafik Kazası Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Adana hukuk bürosu trafik ve kaza avukatları, trafikte yaşanabilecek haksız fiiller, anlaşmazlıklar ve kazalar sonucu ortaya çıkan hukuki süreçlerde müvekkillerine yardımcı olur. Bu durumlar arasında kazalardan sonra doğan maddi ve manevi zararlar için açılan davalar ağırlıktadır. Bu nedenle baktığı davalar şu üç ana başlıkta toplanabilir:

• Ölümlü trafik kazası davaları,
  • Yaralanma yaşanan trafik kazası davaları,
  • Maddi hasar oluşturan trafik kazası davaları.

Adana’da Trafik Kazası Avukatı Hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Özdemir hukuk bürosu olarak trafik kazaları yaşayan müvekkillerimizin maddi veya manevi bir hak kaybı yaşamaması için çaba gösteririz. Ortaya çıkan zararlar adına gerekli tazminat davaları açabiliriz. Trafik kazalarında rolü olan hatalı taraflara, sigorta şirketlerine ve idari kurumlara davalar açabilir müvekkillerimizin menfaatleri doğrultusunda dava süreçlerini yönetebiliriz. Ayrıca trafik kazalarıyla ilgili bütün hukuki süreçlerde hukuki danışmanlık sağlarız. İlgili kanun ve mevzuatları güncel olarak takip ederiz.

Trafik ve Kaza Avukatı ile Trafik Kaza Davası Nasıl Açılır?

Herhangi bir trafik kazası sonrası maddi ve manevi kayıplar yaşamanız durumunda vakit kaybetmeden bir trafik avukatına vekalet vererek, aşağıdaki kişi ve kurumlara tazminat davası açabilirsiniz:

• Zarara neden olan aracın sürücüsüne,
  • Arabanın sahibine,
  • Aracın işletenine,
  • Sigorta şirketlerine.

Trafik ve Kaza Davaları Ne Kadar Sürer?

Trafik kazalarının konu olduğu davalar ortalama bir buçuk ile üç yıl arası zamanda sonuçlanabilir.  Sigorta Tahkim Komisyonu’na başvurular, tarafların sayısı, istenilen tazminatın miktarı ve kazaya ilişkin başka suçların olması gibi değişkenler bu sürenin daha kısa ya da uzun olmasına neden olabilir.

Adana Trafik ve Kaza Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Trafik ve kaza avukatlarımızla ihtiyacınız olan bütün hizmetleri sağlayabiliyoruz. Müvekkillerimizden önce vekalet alıyor ve tazminatın söz konusu olduğu taraflar arasında iletişim kurabiliyoruz. Taraflar uygun görürse uzlaşma sağlanması için arabuluculuk yapabiliyor ya da tazminat tahsili için davalar açabiliyoruz. Trafikte yaşanan yaralanma ve ölümlerden kaynaklı suç isnat edilen müvekkillerimizin haklarını savunuyor, onların müdafilik işlemlerini üstleniyoruz. Gerekli durumlarda delillerin toplanmasına yardım ediyor, bilir kişi raporları ve tanıkların dinlenmesi gibi taleplerde bulunabiliyoruz. Birinci derece mahkeme kararlarını itiraz sürecine götürebiliyoruz.

Trafik ve kaza avukatı ücretleri ne kadar?

Trafik ve kaza avukatı ücretleri Türkiye Barolar Birliği tarafından belirlenen alt limitlerden düşük olmamak kaydıyla dava dosyasının mütalaasına göre serbest usulle belirlenebilir.

Adana’da en iyi trafik ve kaza avukatını nasıl bulabilirim?

Özdemir hukuk bürosu olarak bu alanda uzman avukatlarımı ve tecrübe birikimimiz ile her zaman yardıma hazırız.

Trafik ve kaza avukatı ne yapar?

Trafik ve kaza avukatı, kazalardan doğan hak kayıplarını tazmin etmeye çalışır, suç isnat edilen müvekkillerinin haklarını korur. Duruşmalara katılır, vekaleten davayı yürütür. Hukuki danışmanlık hizmeti verir ve gerekli durumlarda zararların karşılanması için gerek işlemleri yürütür.

Trafik ve kaza davasında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun 2. Maddesinde birinci fıkrada belirtildiği üzere maddi ve manevi tazminat davalarında görevli mahkemeler Asliye Hukuk Mahkemeleri’dir. Ancak eğer sigorta şirketine dava açılacaksa Asliye Ticaret Mahkemeleri görevlendirilir. Yetkili mahkemeler ise değişiklik gösterebilir. Belirli davalarda davalının ikametgâh bölgesinde bulunan mahkemeler yetkili olabilirken, trafik kazasının meydana geldiği yerin mahkemeleri de yetkili kabul edilebilir. Ek olarak kazada zarar görev davacının yerleşim adresindeki mahkemeler de yetkili sayılmaktadır. Trafik sigortasının dahil olduğu davalarda, sigorta şirket merkezinin bulunduğu bölge mahkemelerine de trafik davası açılabilmektedir.