Adana Şirket Avukatı

Adana şirket avukatı, bir şirketin veya şirketlerin yasal süreçleriyle ilgilenen, resmi işlerini hukuka uygun şekilde takip eden ve gözetimini yapan, gerekli durumlarda şirket için dava açan ya da açılan davalarda savunmasını gerçekleştiren avukattır.

Adana şirket avukatı, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu ve 3475 sayılı Vergi Usul Kanunu ışığında mesleğini icra etmektedir.

Adana Şirket Avukatı Nedir ve Hangi Davalara Bakar?

Adana şirket avukatı Türk ticaret kanunu ve vergi usulu kanunu mavzuatına hakim olan, şirket ya da şirketlerin işlerinin hukuka uygunluğunu gözeten avukattır.

Adana en iyi şirket avukatının baktığı davaları şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Uluslararası sözleşmelerdeki anlaşmazlıklardan doğan davalar,
  • Komisyon sözleşmelerindeki anlaşmazlıklardan doğan davalar,
  • Ticari temsilciler ve ticari vekillere yönelik açılan davalar,
  • Havale sözleşmelerindeki anlaşmazlıklardan doğan davalar,
  • Ticari malların alım satımı ile ilgili sözleşmelerdeki anlaşmazlıklardan doğan davalar,
  • Ticari mal değişimi anlaşmazlıklarından doğan davalar,
  • Cari hesap sözleşmelerinden kaynaklanan davalar,
  • Navlun sözleşmelerinden kaynaklı anlaşmazlıklarla ilgili davalar,
  • Ortaklık sözleşmelerindeki anlaşmazlıklardan doğan davalar,
  • Adi şirketlere, komandit şirketlere, limitet şirketlere ve anonim şirketlere yönelik davalar,
  • Kooperatiflere yönelik davalar,
  • Şirketlerin iflas etmesi ile ilgili davalar,
  • İflas, tahliye ve icra süreci işlemleriyle ilgili davalar,
  • Şirketlerin devredilmesine ilişkin süreç işlemleri ve davaları,
  • Şirketlerin birleşmelerine ilişkin işlemler,
  • Konkordato davaları,
  • Kıymetli evrakların kaybolmasına, çalınmasına ya da zarar görmesine ilişkin davalar,
  • Şirket alacaklarının tahsil edilmesine ilişkin icra ve iflas davaları,
  • Rehin karşılığı ödünç verme işlemlerinden kaynaklanan davalar,
  • Yayın sözleşmesindeki anlaşmazlıklardan doğan davalar,
  • Taşıma sözleşmeleri sorunları ile ilgili davalar,
  • Sigorta sözleşmeleri ile ilgili davalar.
  • Şirketlerin gümrük işlemleri
  • Şirketlerin gümrük işlemleri ile ilişkili dava süreçleri
  • Ticarette Haksız rekabet davaları
  • Uluslararası tahkim kurulu başvuruları.

Nispi Ticari Davalar

Dava taraflarının her ikisinin de ticaret ile uğraştığı ve davanın her iki, tarafın işletmesini de ilgilendirdiği ve etkilediği dava türüdür.

Mutlak Ticari Davalar

Mutlak ticari davalarında, nispi ticari davalardan farklı olarak tarafların ticaretle ilgilenip ilgilenmemesine ya da davanın işletmelerini ilgilendirip ilgilendirmemesine bakılmaz.

Mutlak ticari davalar ile ilişkili kanun maddesi şu şekildedir:

TTK MADDE 4- (1) Her iki tarafın da ticari işletmesiyle ilgili hususlardan doğan hukuk davaları ve çekişmesiz yargı işleri ile tarafların tacir olup olmadıklarına bakılmaksızın;

1. a) Bu Kanunda,
  2. b) Türk Medenî Kanununun, rehin karşılığında ödünç verme işi ile uğraşanlar hakkındaki 962 ilâ 969 uncu maddelerinde,
  3. c) 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanununun malvarlığının veya işletmenin devralınması ile işletmelerin birleşmesi ve şekil değiştirmesi hakkındaki 202 ve 203, rekabet yasağına ilişkin 444 ve 447, yayın sözleşmesine dair 487 ilâ 501, kredi mektubu ve kredi emrini düzenleyen 515 ilâ 519, komisyon sözleşmesine ilişkin 532 ilâ 545, ticari temsilciler, ticari vekiller ve diğer tacir yardımcıları için öngörülmüş bulunan 547 ilâ 554, havale hakkındaki 555 ilâ 560, saklama sözleşmelerini düzenleyen 561 ilâ 580 inci maddelerinde,
  4. d) Fikrî mülkiyet hukukuna dair mevzuatta,
  5. e) Borsa, sergi, panayır ve pazarlar ile antrepo ve ticarete özgü diğer yerlere ilişkin özel hükümlerde,
  6. f) Bankalara, diğer kredi kuruluşlarına, finansal kurumlara ve ödünç para verme işlerine ilişkin düzenlemelerde, öngörülen hususlardan doğan hukuk davaları ve çekişmesiz yargı işleri ticari dava ve ticari nitelikte çekişmesiz yargı işi sayılır. Ancak, herhangi bir ticari işletmeyi ilgilendirmeyen havale, vedia ve fikir ve sanat eserlerine ilişkin haklardan doğan davalar bundan istisnadır.

Şirketler hukuku ile ilgili merak ettiğiniz tüm bilgileri, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.6102.pdf bu bağlantıdan inceleyebilirsiniz.

Adana’da Şirket Avukatı Hizmetini Özdemir Hukuk Bürosu Nasıl Vermektedir?

Adana avukat olarak ticari hayatta son derece etkili olan şirketlerin resmi ve adli süreçlerini titiz bir şekilde yürütmeyi hedefleriz. Şirketlerin anlaşmazlık yaşaması durumunda arabuluculuk hizmeti sağlarız. Uzlaşma yolunun yeterli olmaması halinde konuyu adli mercilere taşıyarak resmiyet kazandırırız.

Şirketler adına dava dilekçesi hazırlar ve ilgili mahkemeye teslim ederiz.

Şirketlerin dava sürecinde fayda sağlayacak belgelerin temin edilmesine yardımcı oluruz ve temin edilen belgeleri mahkemeye sunarız.

Adli sürecin başından sonuna kadar en yakın takipçisi oluruz.

Gerekli durumlarda şirketlerin icra ve iflas süreçlerini sağlıklı bir şekilde yerine getiririz ve iflas sonrasında şirketin satılması ile ilgili işlemlerde yardımcı oluruz.

Adana Şirket Avukatı ile Şirket Davaları Nasıl Açılır?

Adana şirket avukatı şirketlerin resmi ve yasal süreçlerinin takip ve gözetimini gerçekleştirir. Şirketlerin ihtiyaç duyduğu konularla ilişkili dava türünü belirler ve dava dilekçesi ile birlikte Asliye ticaret mahkemesine başvuruda bulunur.

Şirket Davaları Ne Kadar Sürer?

Şirket davalarının emsallerine bakıldığında ortalama olarak 1 yıl süre zarfı içerisinde sonuçlandığı görülmüştür. Fakat şirket davaları pek çok farklı konuyu ve dava türünü kapsadığından bu süre ile ilgili kesin bir bilgi vermek doğru olmayacaktır.

Adana Şirket Avukatı Olarak Verdiğimiz Hizmetler

Adana en iyi şirket avukatı olarak verdiğimiz hizmetleri şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Şirket adına gerekli hukuki prosedürleri yerine getiririz
  • Şirket adına ilgili konu ile ilişkili davayı belirler ve dava dilekçesi hazırlarız.
  • Şirket sözleşmelerini hukuka uygun bir şekilde hazırlarız. Var olan sözleşmelerin hukuka uygunluğunun denetimini sağlarız.
  • İşçi ile işveren arasındaki anlaşmazlıklarda arabuluculuk hizmeti veririz
  • Tebligat ve ihtar gönderme işlemlerini gerçekleştiririz.
  • Şirketlerin iflasa gitmesi durumunda tasviye işlemlerinde görev alırız.
  • İş ve ticari hukuk danışmanlığı hizmeti sağlarız.
  • Şirketle ilgili her tür davada takip hizmeti sunar ve şirket adına savunmayı gerçekleştiririz
  • İcra, iflas ve haciz işlemleriyle ilgileniriz.

Şirket avukatı ücretleri ne kadar?

Ücret bilgisi için bizimle iletişime geçiniz.

Adana’da en iyi şirket avukatını nasıl bulabilirim?

Şirket avukatlığı tecrübesi bulunan ve en güncel mevzuatı takip eden avukat meslektaşlarımızla ilgili hizmet verneye hazırız. Danışmanlık ve detaylı iletişim için bizleri arayınız.

Şirket avukatı ne yapar?

Adana Şirket avukatı, resmi işlemleri şirket adına yerine getirir ve hukuka uygunluğunun denetimini yapar. Gerekli durumlarda şirketler adına dava açar ve takibini gerçekleştirir.

Şirket davalarında yetkili ve görevli mahkeme hangisidir?

Şirket davalarında yetkili mahkeme Asliye ticaret mahkemeleri ve iş mahkemeleridir.